رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده باش نیروهای امداد و نجات هلال احمر در ۱۵۳۳ پایگاه و مرکز عملیاتی سراسر کشور خبرداد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهارکرد: «طرح ملی امداد و نجات زمستانه» هر ساله همزمان با آغاز فصل سرما اجرا می‌شود اما امسال با توجه به شرایط جوی و هشدارهای سازمان هواشناسی این طرح را زودتر آغاز کردیم.

وی از آماده باش نیروهای امداد و نجات هلال احمر در ۱۵۳۳ پایگاه و مرکز عملیاتی سراسر کشور خبرداد و گفت: در حال حاضر حدود ۱۲ هزار امدادگر و نجات گر در سطح کشور آماده ارائه‌ی خدمات در شرایط حوادث احتمالی هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر عنوان کرد: عملیات امدادرسانی به استان خراسان رضوی و آذربایجان غربی و نقاط کوهستانی در استانهای شمالی کشور که شب گذشته به خاطر شرایط جوی دچار مشکلاتی شده بودند انجام شد.

ولی پور با بیان اینکه در حال حاضر ۵ هزار دستگاه خودروی امدادی و ۲۲ فروند بالگرد امدادی در مجموعه هلال احمر آماده ارائه خدمات در شرایط اضطراری هستند گفت: ما ۶۰۰ پایگاه ثابت در سطح کشور داریم که در تمام ایام سال خدمات ارائه می‌کنند اما در فصل سرما ۵۰ درصد به ظرفیت‌های ما در نقاط کوهستانی و محورهای مواصلاتی حادثه خیز اضافه می‌شود و جمعاً ۱۵۳۳ پایگاه و مرکز عملیاتی به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایران جزو ۱۰ کشور حادثه خیز دنیا محسوب می‌شود و همچنین با توجه به تغییرات اقلیمی در کل دنیا و ایران، مجموعه دستگاه‌های امدادی از جمله جمعیت هلال احمر که مسئولیت پاسخگویی در سوانح و حوادث را بر عهده دارد باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرند و از نظر تجهیزات امدادی و نیروهای عملیاتی تقویت شوند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از دولت و مجلس تقاضای حمایت بیشتر کرد و گفت: علاقمندان فعالیت در مجموعه هلال احمر می‌توانند به عنوان داوطلب وارد سیستم شده و پس از طی کردن دوره‌های عمومی و تخصصی، خدمات امداد و نجات را به مردم ارائه کنند.

ولی پور یادآورشد: ما در حال حاضر ۶۰ هزار امدادگر و نجات گر آموزش دیده داریم که از این تعداد حدود ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر خدمات را به صورت داوطلبانه ارائه می‌کنند.