شهرداری در کوزه گری فرهنگسرایی را برای افراد دارای معلولیت تجهیز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: فرهنگسرای ویژه افراد دارای معلولیت در منطقه کوزه‌گری با حمایت شهردار تجهیز و پارک اطراف آن مناسب سازی می‌شود.
محمدرضا هوشیار با بیان این که در شمال، جنوب شرق و غرب شیراز، پارک‌هایی برای افراد دارای معلولیت مناسب سازی خواهد شد افزود: ۱۴۱ هزار و ۷۶۳ پرونده افراد دارای معلولیت در فارس داریم، به طوری که بیشتر آن‌ها مربوط به معلولین جسمی حرکتی است و معلولان شنوایی، ذهنی، بینایی و بیماران روانی مزمن به ترتیب جزو دیگر افراد معلول تحت پوشش بهزیستی هستند.
وی ادامه داد: ۹ مرکز شبانه روزی سالمندان، ۳ جسمی حرکتی، ۹ مرکز بیماران روانی. مزمن و ۳۴ مرکز ذهنی شبانه روزی در فارس فعال است.
مدیرکل بهزیستی فارس از افزایش ۳۰ درصدی مستمری‌ها خبرداد و گفت: حداقل و حداکثر مستمری در حال حاضر ۵۳۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان است.
هوشیار افزود: هزینه مناسب سازی برای منزل مددجویان نیز از ۱۰ میلیون به ۲۰ میلیون تومان رسیده و برای مناسب سازی خودروهای آن‌ها نیز ۲۰ میلیون پرداخت می‌شود.
وی گفت: امسال ۲ هزار و ۱۷۰ دستگاه ویلچر خریداری و توزیع کرده ایم و هزار و ۸۲۰ سمعک نیز خریداری و تا عید توزیع خواهد شد.
مدیرکل بهزیستی فارس با بیان این که ۵۰۰ تشک مواج هم هم خریده شده است ادامه داد: با وجود این خریدها باز هم بیش از هزار نفر در فارس در انتظار ویلچر و بیش از هزار نفر در نوبت سمعک هستند.
وی افزود: قرار است شیراز با فعالیت‌های گسترده‌ای در آینده به شهر دوستدار معلول تبدیل شود.