طرح احیاء و اصلاح 150 هکتار از اراضی مرتعی شهرستان فریمان بصورت مشارکتی با مردم در حال اجرا می باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریمان گفت : با توجه به وسعت 163 هزار هکتار مراتع شهرستان و لزوم احیاء و اصلاح مراتع در این طرح بیش از 150 هکتار و بصورت مشارکتی با روستائیان در منطقه هفت آسیاب با انجام عملیات بذر پاشی در دست اجرا است.


سید اکبر داورنیا افزود: علاوه بر این اقدام مناسب نیز در بخش آبخیزداری بند خاکی به حجم 7000 مترمکعب و سر ریز سنگ ملاتی به حجم 188 مترمکعب در حوزه آبخیز چنار (عیر آباد ) اجرا شد که تاثیر به سزایی در پایداری آب چاهها و قنوات پایین دست دارد.


وی ادامهداد: همچنین 4 کیلومتر کمربند حفاظتی اراضی ملی ، صدور 178 مجوز محموله حمل چوب ، رفع تصرف اراضی ملی در سطح 4 هکتار و خلع ید 224 هکتار و پاسخگویی به استعلامات متعدد مراجعین بیش از 400 مورد نیز اجرا شده است.


وی با تاکید بر حفظ و حراست از اراضی ملی به عنوان ثروت ملی یادآور شد: در این مدت نیز با همکاری و هماهنگی مستمر با دادگستری و نیروی انتظامی بیش از 54 پرونده تخلف ، 38 مورد تخریب و تصرف اراضی در سطحی معادل 290 هکتار و 11 مورد چرای غیر مجاز دام سبک با 90 مورد گشت وبازدید یگان حفاظت از اراضی ملی در شهرستان اقدام گردیده است.