دفتر هم اندیشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پی اهانت نشریه فرانسوی به جایگاه رهبری و مرجعیت شیعه، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، متن بیانیه دفتر هم اندیشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز به این شرح است:

بسم اللّه الرحمن الرحیم

وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَیْرُ الْماکِرین (آیه ۵۴ سوره آل عمران)

اقدام سخیف و دور از اخلاق نشریه هتاک شارلی ابدو در نشر کاریکاتورهای موهن، قلوب میلیاردها مسلمان و انسان آزادی‌خواه را جریحه‌دار و انزجار همه دوستداران انقلاب اسلامی در سراسر جهان را برانگیخته‌ است.

این اولین‌بار نیست که ارزش‌های انسانی به خاطر اغراضی سیاسی از سوی جریان رسانه‌ای غربی تحریف و مصادره می‌شود و اهانت به یک شخصیت فرهیختۀ علمی، معنوی و دینی که جلوه‌گاه ارزش‌های متعالی انسانی است، آزادی بیان نامیده می‌شود.

این در شرایطی است که جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده علاقه‌مند به گفت‌وگو و احترام به همه ادیان و دیگر ملت‌ها و کشورهاست و دشمنان آن نیز بارها نشان داده‌اند برای نیل به اهداف خود، از هیچ نیرنگ، جنگ روانی و توطئه‌ای چشم پوشی نمی‌ کنند.

دفتر هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با موضع‌گیری قاطع و انقلابی ضمن محکوم نمودن این عمل وقیحانه و ظالمانه، همراه با مراجع عظام تقلید، همه توان خود را برای برخورد با این اقدام منحرف و ناپسند به‌ کار خواهند گرفت و به مدد الهی و بصیرت ملت ایران، این بار نیز نقشۀ شوم دشمنان قسم خوردۀ اسلام شکست خواهد خورد.

دفتر هم اندیشی اساتید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز