مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارکرد: مادران بارداری که به هر دلیل دچار مشکلات تغذیه ای هستند به کارشناس تغذیه مراکز جامع خدمات سلامت جهت دریافت مشاوره تغذیه ارجاع داده می شوند .

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر زهرا اباصلتی با اشاره به اینکه کارشناسان تغذیه مراکز جامع خدمات سلامت ، مادران بارداری که توسط مراقب سلامت ارجاع داده شده اند را تحت بررسی قرار می دهند، خاطر نشان کرد: مادران بارداری که مشکلات سو تغذیه، چاقی، کم وزنی، دیابت و یا فشار خون دارند تحت مشاوره های رایگان تغذیه در مراکز جامع خدمات سلامت قرار می گیرند.

وی ادامه داد: بارداری یکی از مهم ترین مراحل زندگی است که نیازمند توجه و مراقبت های زیادی است تا با حفظ سلامت جسمی مادر، در نهایت سلامت جنین و کودک تأمین شود.

دکتر اباصلتی با بیان اینکه اهمیت تغذیه در بارداری امری انکارناپذیر و بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: سالم بودن تغذیه دوران بارداری فواید زیادی هم برای مادر و هم برای جنین به همراه دارد.

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: کمک به داشتن وزن مناسب نوزاد در هنگام تولد، تقویت تکامل مغز جنین، کاهش خطر ابتلا به برخی از بیماری‌ها مانند نقص لوله‌ی عصبی و تأثیر در الگوی تغذیه‌ای مناسب کودک پس از تولد از جمله فواید تغذیه‌ سالم برای جنین است،.

وی گفت: کاهش خطر ابتلا به برخی از مشکلات بارداری (مانند کم‌خونی، دیابت بارداری، پره‌اکلامپسی و غیره)، کاهش خطر بروز بعضی از عوارض بارداری (تهوع صبحگاهی، خستگی، یبوست و غیره)، ایجاد تعادل در حالات روحی مادر، جلوگیری از زایمان زودرس و کاهش سریع‌تر وزن پس از زایمان، از فواید تغذیه‌ سالم برای مادر است.

دکتر اباصلتی گفت: بارداری در سن کمتر از ١٩ سال، بارداری دوقلویی یا چندقلویی، داشتن سابقه چندین زایمان با فاصله‌ کوتاه از هم، داشتن رژیم گیاه‌خواری نیازمند مشاوره تغذیه است.