مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه هیئت های ورزشی استان ظرفیتی مناسب برای ارائه خدمات مطلوب تر به هموطنان را در حوادث و سوانح مختلف دارند،گفت: در هلال احمر نیازمند تخصص های ورزشکاران در زمینه های مختلف هستیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، سید قاسم موسوی در جلسه هماهنگی با هیئت های ورزشی مرتبط با حوزه امداد و نجات با بیان اینکه نجات، مقوله ای کاملا تخصصی به شمار می رود و هموطنان از هلال احمر انتظار امداد در حوادث را دارند اظهار کرد: در هلال احمر نیازمند تخصص های ورزشکاران در زمینه های مختلف هستیم.

وی اظهارداشت: خوشبختانه قانون مدیریت بحران نیز بر این مهم تاکید کرده که هلال احمر و سازمان های دولتی با کمک و مشارکت هیئت های ورزشی در امدادرسانی همکاری داشته باشند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اینکه هیئت های ورزشی تخصص و امکاناتی دارند که در امدادرسانی ها می توانند همکاری بیشتری با هلال احمر داشته باشند افزود: با ارائه آموزش های عمومی و تخصصی هلال احمر برای ورزشکاران در هیئت ها و گروه های مختلف ورزشی و ثبت عضویت داوطلبانه آنها در سامانه هلال احمر می توانیم با مشارکت و همکاری هم در حوادث نجات جان هموطنان را رقم بزنیم.

موسوی با بیان اینکه می‌توانیم از امکانات بخش های مختلف به منظور ارائه خدمات بشردوستانه استفاده کنیم بیان کرد: هیئت های ورزشی استان زنجان ظرفیتی مناسب برای ارائه خدمات مطلوب تر به هموطنان را در حوادث و سوانح مختلف دارند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه تخصصی تر در این موضوع تأکیدکرد: با برگزاری این جلسات و رسیدن به بیان مشترک می توانیم تفاهم نامه ای را با سازمان ورزش و جوانان استان زنجان امضا کرده و آغاز همکاری های مشترک را در امدادرسانی به هموطنان در حوادث و سوانح رقم بزنیم.

همه افراد در هیئت ها و گروه های مختلف ورزشی زنجان می توانند عضو داوطلب هلال احمر شوند

در ادامه جلسه غفور آقاجانلو معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان اظهار کرد: بر اساس طبق مصوبه جلسه گذشته مقرر شد تا از هیئت های ورزشی افرادی به هلال احمر معرفی کنند و از آموزش های مورد نیاز در حوزه امداد و نجات بهره مند شوند.

وی اظهارداشت: جمعیت هلال احمر ارگانی است که همه افراد در هیئت ها و گروه های مختلف ورزشی می توانند عضو داوطلب این مجموعه شوند تا همکاری ها منسجم تر از گذشته باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با ثبت ورزشکاران هیئت ها و گروه های ورزشی استان زنجان در سامانه عضویت جمعیت هلال احمر، عضویت داوطلبانه آنها در این مجموعه قطعی شده و با انجام فعالیت های امدادی، بیمه نیز شامل حال آنان خواهد شد.

آماده هرگونه همکاری با جمعیت هلال احمر استان زنجان هستیم

غفار امانی معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در ادامه با بیان اینکه هلال احمر جایگاه ویژه ای در امدادرسانی به حوادث و سوانح دارد و تاکنون در سطح کشور به خوبی درخشیده است افزود: می توانیم ورزشکاران استان زنجان را در هیأت های مختلف ورزشی معرفی کرده تا عضو افتخاری هلال احمر شوند.