مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: پوشش عایقی که تولید کردیم برای مقرها و ایزولاتورهای صنعت برق کاربرد دارد و از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت،دکتر منیره تقوایی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در زمینه بومی‌سازی تجهیزات و دستیابی به دانش فنی ساخت پوشش عایق اظهار کرد: پوششی که ما تولید کردیم برای مقرها و ایزولاتورهای صنعت برق کاربرد دارد و مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: وجود این پوشش‌ها در مناطق جنوبی کشور و مناطقی که رطوبت دارند و میزان آلودگی در آن‌ها بالاست ضروری است تا مشکلی در سیستم برق آن‌ها ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان گفت: ما برای اولین‌بار این پوشش‌ها را در کشور تولید کردیم و علاوه بر اینکه کشور را در این زمینه به خودکفایی رساندیم تأمین نیاز داخل و خارج کشور را نیز انجام دادیم.

تقوایی اظهار کرد: مشکل ریزگردها مختص یک منطقه نیست و کل کشور را شامل می‌شود و ازآنجایی‌که این موضوع در کنار عوامل محیطی و به‌ویژه رطوبت موجب اختلال در صنعت برق می‌شد و جریان عبور برق را دچار مشکل می‌کرد برای جلوگیری از خروج برق و هزینه بالایی که داشت، این پوشش‌ها را تولید کردیم.

وی با بیان اینکه این پوشش‌ها از جنس سیلیکونی و عایقی و آب‌گریز و خود تأمین‌شونده هستند و در مقرهای شیشه‌ای و سرامیکی مستقر می‌شوند گفت: این عایق‌ها مانع از نِشستن آلودگی و تشکیل لایه رسانه در حضور رطوبت بر روی مقرها می‌شوند و در نتیجه نشتی برق ایجاد نمی‌شود و کارایی شبکه برق هم بالا خواهد رفت.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان در برنامه «روزنه» رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه این محصول دانش فنی بالایی دارد مسلماً درمورد استفاده از آن با مشکل تحریم مواجه نخواهیم بود و حداقل از خروج سه میلیون دلار جلوگیری می‌شود ضمن اینکه باتوجه‌به مشکل ریزگردها در کشورهای همسایه، برای صادرات این محصول نیز افق روشنی را پیش رو داریم.