مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تیم های عملیاتی هلال احمر این استان در ۲۴ ساعت گذشته برای ۵۲ مسافر در راه مانده ناشی از برف و کولاک در جاده های زنجان امدادرسانی کردند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، سید قاسم موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به بارش برف در استان زنجان در مدت بیان شده، ۸۱ تیم عملیاتی متشکل از ۴۹ امدادگر و نجاتگر در ۱۳ حادثه به هموطنان امدادرسانی کردند.

وی اظهارداشت: در این حوادث ۶۲ نفر از هموطنان آسیب دیدند که از این تعداد چهار مورد برای سوانح رانندگی بود که ۲ نفر از مصدومان به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: ۹ مورد حادثه برف و کولاک با امدادرسانی به ۵۲ نفر از هموطنان گرفتار برف و کولاک در جاده های ارتباطی شهرستان های زنجان، خرم دره، خدابنده و ایجرود انجام شده است.

موسوی تأکید کرد: پایگاه های ثابت و موقت هلال احمر در محورهای پرتردد و حادثه خیز استان در آماده باش کامل برای امدادرسانی هستند و همچنین به اقلام زیستی و غذایی برای در راه ماندگان و اسکان اضطراری موقت نیز تجهیز شده است.

آماده باش تیم های درمان اضطراری و سحر هلال احمر زنجان برای ارائه خدمات در خوی

وی در ادامه با اشاره به وقوع زلزله در شهرستان خوی و با توجه به اینکه زنجان معین آذربایجان غربی است خاطرنشان کرد: به محض وقوع این حادثه بلافاصله اعلام فراخوان و آماده باش به همه نیروها در شهرستان ها و پایگاه ها داده شد.

این مسئول تصریح کرد: سه تیم واکنش سریع و یک تیم آنست(سگ های زنده یاب) همراه با تجهیزات مورد نیاز بلافاصله به این منطقه زلزله زده اعزام شدند و اقدامات امدادی این تیم های اعزامی در شهرستان خوی آغاز شد.

موسوی با بیان اینکه ۲ تیم تخصصی درمان اضطراری(BHCU) و تیم سحر(سفیران حمایت روانی) هلال احمر استان از آمادگی لازم برای اعزام به منطقه زلزله زده برخوردارهستند افزود: این تیم ها متشکل از اعضای داوطلبان و جوانان است که در حالت آماده باش قرار دارند و به محض اعلام نیاز جمعیت هلال احمر کشور این تیم های تخصصی در منطقه زلزله زده خوی برای امدادرسانی حضور خواهند یافت.