طرح گازرسانی به ۱۴ روستا و ۱۰ واحد تولیدی شهرستان بیجار با اعتبار ۱۵۴ میلیارد و ۸۹۴ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، مدیرعامل شرکت گاز کردستان در آیین بهره‌برداری از طرح گازرسانی به ۱۴ روستای بیجار اظهار کرد: با گازرسانی به این روستاها، ۲۹۰ خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

احمد فعله گری افزود: این ۱۴ روستا شامل روستاهای ویسمرید، سعدآباد، باقرآباد، قره دره بند، سلطان آباد، طهمورث، قینرجه، علی بدل، شوشتری، سیف آباد، باباخان، گراچقا، ده بنه و کنامار هستند که از گاز بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه امروز همچنین گازرسانی به ۱۰ واحد صنعت، تولیدی و یک مکان مذهبی هم به بهره برداری رسید، ادامه داد: در مجموع در دهه فجر، ۲۷ طرح در شهرستان بیجار با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در حال حاضر ۲۱۹ روستای شهرستان بیجار از گاز طبیعی بهره‌مند است و ضریب نفوذ گاز در جمعیت شهری ۱۰۰ درصد و روستایی ۹۹.۵ درصد است، ضمن اینکه مطالعات گازرسانی به ۲ روستای باقی مانده بیجار نیز بزودی انجام و سال آینده عملیات گازرسانی این روستاها نیز آغاز می‌شود.

فعله‌گری با اشاره به اینکه امسال بیش از ۶۵۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در استان اجرا شد، یادآور شد: دهه فجر امسال ۲۰۷ پروژه گازرسانی با ۱۴۱ میلیارد تومان اعتبار در مناطق مختلف کردستان به بهره برداری می رسد.