ورکشاپ استاد علیرضا بهدانی استاد مسلم نقاشیخط کشور در تهران باعث شد، دوستداران استاد از شهرستان ها راهی تهران شوند!

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت،استاد بهدانی که از بزرگان هنر نقاشیخط کشور محسوب می شود، ورکشاپ اول خود را در تاریخ ٧ بهمن ماه ١٤٠١ و دومین ورکشاپ را هم در ١٤ بهمن ماه همزمان با شب ولادت حضرت علی (ع) در فرهنگسرای اشراق برگزار کرد.
این هنرمند برجسته که در زمینه خطاطی نگارگری ، نقاشی ، تذهیب ، نقاشیخط و مینیاتور یکی از گنجینه های هنر ایرانی محسوب می‌شود، آثار بیشماری را از خود به یادگار گذاشته است
وی دانش آموخته ی محضر استاد فرشچیان و استاد یدالله کابلی است و نگارش 48 مرتبه قرآن، بزرگترین قرآن طلا، بزرگترین نهج البلاغه مطلا و کوچکترین قرآن طلا را در کارنامه افتخارات خود دارد که برخی از این آثار در موزه نگهداری می شود.


استاد بهدانی تاکنون 20 نمایشگاه انفرادی در داخل و خارج از کشور برگزار نموده ودر چندین نمایشگاه گروهی داخلی وخارجی شرکت نموده است.
این هنرمند علاوه بر کتابت 50 دیوان شعر و نقاشی صدها تابلوی هنری، مقام های گوناگونی در مسابقات وجشنواره های مختلف بدست آورده است.
سارا رجب پور مدیر اجرایی برنامه های استاد بهدانی می گوید: در سال آینده استاد برنامه های بیشتری چه در زمینه آموزش و چه برگزاری نمایشگاه، برای هنردوستان و هنرمندان تهرانی برگزار خواهد کرد.

برچسب‌ها