مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: کشت قراردادی گندم آبی، دیم و دانه های روغنی سال زراعی ۱۴۰۳–۱۴۰۲ با تصویب شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در استان زنجان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، ولی اله زمانی با اشاره به اجرای کشت قراردادی گندم آبی، دیم و دانه های روغنی سال زراعی ۱۴۰۳–۱۴۰۲،اظهار کرد: با تصویب شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی با همکاری بانک کشاورزی و شرکت ارتباطات سیار ایران با اجرای شرکت بازرگانی دولتی ایران در استان زنجان اجرا می شود.

وی افزود:با عنایت به فراهم نمودن و ایجاد زیرساخت مناسب، اجرای کشت قراردادی گندم در سطح چهار میلیون و نهصد هزار هکتار در کلیه اراضی آبی و دیم و دانه های روغنی شامل کلزا، گلرنگ و کاملینا در سطح دویست و پانزده هزار هکتار در کلیه استان های کشور اجرای می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان تاکید کرد: عقد قرارداد با کشاورزان از طریق بستر نرم افزاری (پلتفرم) طراحی شده توسط شرکت ارتباطات سیار ایران به صورت مستقیم ما بین کشاورز با اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان صورت می گیرد.

زمانی با بیان اینکه  کشاورزان در مرحله اول می بایست با مراجعه به مرکز جهاد کشاورزی در سامانه پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی، اطلاعات خود را در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ثبت کنند، بیان کرد: با نصب برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی با استفاده از گوشی های تلفن همراه هوشمند دارای سیستم عامل اندروید، بر اساس کد ملی و شماره همراه اول متعلق به خود از طریق نشانی GTC.ir قابل دسترس می باشد.

وی ادامه داد: کشاورزان می توانند در هر یک از مراحل کشت قراردادی با استفاده از امکانات برنامه کاربردی ( اپلیکیشن ) نسبت به مشاهده وضعیت قرارداد، تخصیص اعتبار، اطلاعات مربوط به توزیع نهاده ها، بیمه و ... اقدام نمایند.

این مسئول  خاطرنشان کرد: مراجعه کشاورزان به کارگزاران شرکت خدمات حمایتی به منظور دریافت کود بر اساس استعلام قرارداد در سامانه پایش مواد کودی انجام خواهد شد.