تفاهم‌نامه همکاری فیمابین معاونت حل اختلاف کردستان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در راستای توسعه صلح و سازش، تشکیل هیات های صلح و همچنین حمایت حقوقی و قضایی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران به‌ امضاء رسید.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، معاون حل اختلاف استان طی نشستی با مدیر کل بنیادشهید و امور ایثارگران استان کردستان اظهار داشت: این معاونت در راستای کمک به جامعه هدف این نهاد با تشکیل هیات های صلح، پیشگیری از تشکیل پرونده های قضایی و آسیب های اجتماعی و گشایش از مشکلات ایثارگران از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.


بهادر اسدی افزود: امضای این تفاهم نامه موجبات حمایت قضایی از ایثارگران است.


معاون حل اختلاف استان تاکید کرد:تعامل و هم‌افزایی دادگستری و بنیادشهید و امور ایثارگران در زمینه حمایت اجتماعی و قضایی از نیازمندان می‌تواند آثار و برکات ارزشمندی در پی داشته باشد.

مدیر کل بنیادشهید و امور ایثارگران استان ضمن استقبال از تشکیل هیات های صلح در این سازمان، اظهار داشت : افراد تحت پوشش کمی، نزدیک به ۸۰ هزار نفر معادل حدود ۷ درصد کل جمعیت استان می باشند.


شهسواری افزود: ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه سبب کاهش تشکیل پرونده های قضایی در دادگستری و در نهایت کاهش آسیب های اجتماعی را بدنبال خواهد داشت.


در پایان این نشست، ابلاغ رئیس اداره حقوقی به علی مرادی بعنوان رئیس هیات صلح بنیاد شهید استان تقدیم شد.