به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، احمد فعله گری با اعلام این خبر، هدف از دریافت گواهینامه های سیستم های مدیریت (ایزو) افزایش اثربخشی ذکر کرد و اظهار داشت : اخذ گواهینامه های ایزو به فهرست کردن کلیهی فرایندهای ارائه خدمات، بازبینی مجدد آن ها و هدایت به سوی اثربخشی مطلوب تر کمک کرده و تمام فرایندها، وظایف و مسئولیتهای سازمان را برای همه ی ذینفعان بطور شفاف و روشن بیان می کند.
فعله گری سیستم های مدیریت یکپارچه را مفید دانست و گفت : امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی بازار رقابتی شدیدی در دنیا به وجود آمده است، به همین دلیل شرکتها باید خود را با تغییرات تکنولوژی تطبیق داده و راندمان خود را به بالاترین حد ممکن برسانند.
وی تصریح کرد: شرکت گاز استان کردستان یک شرکت رو به رشد و توسعه و باثبات است که با استقرار سیستم مدیریت یکپارچه می تواند در جهت رشد و شکوفایی سازمانی حرکت کرده و راه را برای بهره وری و اثربخشی هموار سازد و این امر تعهد همهی کارکنان درون سازمان را افزایش میدهد.
مدیر عامل شرکت گاز کردستان افزود: شرکتها و موسساتی که اقدام به اخذ ایزو میکنند خود را به جامعه و مشتریان متعهد میدانند و در تلاش هستند تا محصول و خدمتی را ارائه نمایند که منطبق با خواسته مشتریان و خود سازمان و بخصوص متناسب با شرایط بینالمللی استاندارد باشد.
فعله گری بر استقرار مدل فرآیند ایزو در فرآیندهای جاری شرکت و دستیابی موثرتر در نتایج تاکید کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم از تجربیات و راهنمایی های گروه ارزیاب در راستای بهبود عملکردها و فرآیندها استفاده کرده و با ذخیره سازی این دانش در جهت تحقق اهداف استراتژیک در راستای تحقق سند استراتژیک سازمان اقدام نمائیم.
وی افزود: بر اساس فرآیند ایزو و طی برنامه ریزی های صورت گرفته ممیزی خارجی برای دریافت گواهینامه های مد نظر شرکت جلسات و آموزش های مرتبط و طبق برنامه زمان بندی شده توسط ارزیابان شرکت توف اینترسرت برگزارگردید.
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ادامه داد: در راستای نگهداشت و بهبود گواهینامه های مد نظر شرکت استان کردستان در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۵ جلسه درون سازمانی برگزارگردید و این شرکت موفق شد ۱۰ گواهینامه مدیریتی شامل استانداردهای تضمین کیفیت ISO ۹۰۰۱:۲۰۱۵، استاندارد مدیریت محیط زیست ISO۱۴۰۰۱:۲۰۱۵ ، استاندارد مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای ISO ۴۵۰۰۱:۲۰۱۸ و مدیریت بهداشت ایمنی و محیط زیست HSE-MS:۲۰۱۵ ، استاندارد مدیریت انرژی ISO ۵۰۰۰۱: ۲۰۱۸، سیستم مدیریت رسیدگی به شکایات ISO۱۰۰۰۲:۲۰۱۸، استاندارد سنجش رضایت مندی ذینفعان ISO ۱۰۰۰۴:۲۰۱۸، استاندارد فرآیند آموزش ISO۱۰۰۱۵ : ۲۰۱۹، استاندارد ISO۲۶۰۰۰:۲۰۱۸ مسئولیت اجتماعی و استاندارد مدیریت ریسک ISO ۳۱۰۰۰:۲۰۱۸ است تمدید کند.
فعله گری افزود: دریافت ۲ گواهینامه سیستم مدیریت رسیدگی به شکایات ISO۱۰۰۰۲:۲۰۱۸ و سیستم سنجش رضایت مندی ذینفعان ISO ۱۰۰۰۴:۲۰۱۸ که در رابطه با مشتریان برون سازمانی و در راستای طرح تکریم ارباب رجوع می باشد که از اهمیت ویژه ای برخورداربوده و این امر باعث می گردد سطح رضایت مندی کل ذی نفعان شرکت گاز استان کردستان تقویت گردد.
وی استانداردهای رضایت مندی و رسیدگی به شکایات ذی نفعان را برای سازمان ها ضروری دانست و تصریح کرد : این شرکت با هدف افزایش هرچه بیشتر رضایتمندی مشتریان و اثربخشی و کارآمدی هرچه بهتر سیستم رسیدگی به شکایات مشتریان و نظرسنجی از ذینفعان منطبق با نیازها، مقتضیات و استانداردهای روز دنیا اقدام به طراحی و پیادهسازی ساختار و فرآیندهای مذکور طبق استاندارد مدیریت رضایت مندی مشتریان و ذی نفعان و پاسخگویی به شکایات (ISO ۱۰۰۰۲& ISO ۱۰۰۰۴) نموده و طی ممیزیهای صورت گرفته موفق به نگهداشت و بهبود گواهینامه های مورد اشاره گردید.
گفتنی است شرکت گاز استان کردستان جهت حفظ، توسعه و رضایتمندی ذینفعان اهتمام ویژه داشته و برای سنجش میزان رضایت آنان هر سال از طریق پیمانکار مشاور طرح سنجش میزان رضایت ذینفعان را اجراء می نماید.