مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان مراکز پیش‌دبستانی استان در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ خبرداد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، هاشم ناظمی جلال در نشست ستاد هماهنگی افتتاحیه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان مراکز پیش دبستانی استان، پوشش ۱۰۰ درصدی سنجش نوآموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ را نشان از مدیریت مطلوب و پیش‌بینی‌های درست در این زمینه دانست و گفت: از بین‌رفتن ترس و واهمه اولیاء، از جمله عوامل تسریع در امر سنجش سلامت نوآموزان بود.

ناظمی‌جلال با قدردانی از همکاری بهزیستی و علوم پزشکی استان در این خصوص، مشارکت همگانی در امر سنجش را لازم و ضروری دانست و گفت: حس مسئولیت در تحصیل مطلوب نوآموزان و جلوگیری از بروز نارسایی‌های احتمالی، سبب کاهش هزینه‌ها و پیشرفت مورد انتظار در آموزش خواهد شد.

وی تخصصی‌تر شدن نیروی انسانی و همچنین الکترونیکی شدن فرایند نوبت‌گیری و سنجش در رویکرد جدید سنجش نوآموزان را عامل تسهیل در ارائه خدمات به مردم دانست و بر جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بیشتر بر خانواده نوآموزان تأکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به موضوع اطلاع‌رسانی به اولیاء کودکان و نیز تجهیز مراکز جامع سنجش استان نیز پرداخت و با اشاره به لزوم پیگیری این موضوع توسط صداوسیما و رسانه‌های محلی و همچنین اداره‌کل نوسازی مدارس استان، خاطرنشان کرد: پوشش مشمولین جدید سنجش نیازمند لوازم، تجهیزات، ابتکار و پیگیری مداوم است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان، این طرح را یکی از گلوگاه‌های اصلی تاثیرگذار در آموزش دانش‌آموزان عنوان کرد و اظهار داشت: شناسایی به موقع مشکلات و نارسایی‌ها به منظور مداخله به‌هنگام و جای‌دهی فرد در سیستم آموزشی، از اهداف این طرح است.

طالب محمدی پوشش ۱۰۰ درصدی ۳۰ هزار و ۵۸۱ نوآموز در سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ را در دو نوبت عنوان کرد و گفت: از مهرماه تا پایان آذر ۱۴۰۱، تعداد ۸ هزار و ۳۲۵ نوآموز و از دی‌ماه تا پایان شهریور ۱۴۰۲، تعداد ۲۲ هزار و ۳۵۶ نوآموز استان از طریق پایگاه‌های سلامت و آمادگی تحصیلی در استان مورد سنجش قرار گرفتند.

وی این مهم را حاصل تلاش بی‌وقفه همه دست‌اندرکاران در پایگاه‌های سنجش بیان کرد و با اشاره به همراهی دستگاه‌های دیگر در این زمینه، از اداره کل بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی استان جهت هم‌افزایی در به‌ثمر رسیدن این طرح قدردانی نمود.

پایگاه‌های سنجش بیان کرد و با اشاره به همراهی دستگاه‌های دیگر در این زمینه، از اداره کل بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی استان جهت هم‌افزایی در به‌ثمر رسیدن این طرح قدردانی نمود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در ادامه به رویکرد جدید در سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان پرداخت و با اشاره به آغاز رسمی این برنامه، گفت: کودکان ۴ تا ۶ سال مشمول سنجش سلامت در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ هستند.

طالب محمدی با بیان اینکه این طرح در رویکرد جدید به دنبال احصاء بانک اطلاعاتی جامعی از مشکلات ورودی‌های تعلیم و تربیت است، اظهار داشت: پیش بینی می شود در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ بالغ بر ۵۷ هزار کودک ۴ تا ۶ سال مورد سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی قرار گیرند.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه عمل اولیاء و مراجعه برای سنجش اشاره کرد و با اعلام این خبر که فرایند نوبت‌دهی و ثبت اطلاعات نوآموزان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، عنوان کرد: اولیاء برای دریافت نوبت سنجش کودکان خود، به my.medu.ir مراجعه نمایند.

وی افزود: پس از پرداخت هزینه سنجش به مبلغ ۶۰ هزار تومان، اولیاء در نوبت مقرر به مراکز جامع سنجش استان مراجعه می‌کنند.

محمدی گفت: ۲۰ مرکز جامع در استان با نیروهای تخصصی، آماده ارائه خدمات سنجش به نوآموزان هستند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در پایان سخنان خود، به لزوم تجهیز هرچه بیشتر و افزایش نیروی انسانی مراکز جامع سنجش نیز اشاره و خاطرنشان کرد: افزایش مشمولان طرح سنجش، مستلزم نگاه ویژه‌ به فراهم کردن لوازم و تجهیزات است.