رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از برگزاری کارگاه توانمندسازی کارشناسان تغذیه شبکه های بهداشت و درمان استان فارس، با هدف ارتقای سطح آگاهی و عملکرد این کارشناسان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، «مریم مهارت» گفت: با توجه به اهمیت اطلاع کارشناسان تغذیه شبکه های بهداشت و درمان استان از تازه های علمی در زمینه تغذیه کودکان و رژیم درمانی در دیابت، کارگاه توانمندسازی کارشناسان تغذیه استان فارس برگزار شد.

او ادامه داد: از اهداف اختصاصی برگزاری این کارگاه می توان به افزایش مهارت رژیم نویسی در بیماری ها، افزایش مهارت مشاوره و برقراری ارتباط با مراجعان، افزایش مهارت ارزیابی تغذیه ای و اخذ یاد آمد غذایی و تنظیم رژیم غذایی، با استفاده از آخرین مستندات علمی منتشر شده اشاره کرد.

مهارت گفت: در این کارگاه آموزشی کارشناسان شرکت کننده در قالب کار گروهی و به شیوه عملی، با چگونگی تنظیم رژیم های غذایی آشنا شدند و نمونه های مختلف ارائه مشاوره به مراجعه کنندگان مراکز خدمات جامع سلامت را مورد نقد و بررسی قرار دادند.

او بیان کرد: نتایج حاصل از برگزاری این کارگاه می تواند پایه گذار انتخاب موضوع کارگاه های آتی باشد.

دکتر «سلمه بهمن پور» و دکتر «مریم عبدالله زاده» اساتید دانکشده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه به عنوان مدرسان کشوری مورد تایید دفتر بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به عنوان مدرس در این کارگاه آموزشی یک روزه حضور داشتند.