مسئولان فرهنگی دو کشور ایران و روسیه در نشستی به بررسی ظرفیت‌های سایبری روسیه در حوزه فرهنگ و هنر پرداختند.

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نشست آشنایی با ظرفیت‌های سایبری روسیه در حوزه فرهنگ و هنر با حضور کاظم جلالی، سفیر، مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی، مهدی مولایی، مدیرکل همکاری‌های رسانه‌ای و فضای مجازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آندری فیلیپف، معاون سازمان اقتصاد دیجیتال و مدیران شرکت‌های سی وان، شهر هوشمند و اینفوواچ روسیه در محل سازمان اقتصاد دیجیتال این کشور برگزار شد.

فعالیت در حوزه‌های تنظیم‌گری و رگولاتوری، تحلیل و هوش مصنوعی، تحولات دیجیتال در عرصه‌های مختلف، تامین کادر نیروی انسانی، اقتصاد دیجیتال، بانک‌های داده دیجیتال، دفاتر طراحی کالاهای برتر (مانند حوزه هوش مصنوعی، ارتباطات و محاسبات کوانتومی و..)، نگارش کتاب‌هایی برای مدارس در حوزه سواد دیجیتال و کوانتوم و ایجاد مرکز رهبریت دیجیتال  از جمله موارد مهم مطرح شده در این نشست توسط آندری فیلیپف بود.

معاون سازمان اقتصاد دیجیتال روسیه با اشاره به حضور معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزن فرهنگی کشورمان در هفته فناوری دیجیتال روسیه در اردیبشهت‌ماه و همچنین، سفر هیاتی از این سازمان به ایران به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر توسعه روابط شرکت‌های سایبری دو کشور در زمینه فرهنگ و هنر تاکید کرد.

آماده هرگونه همکاری در حوزه دیجیتالی با روسیه هستیم

همچنین در این نشست، سفیر کشورمان در روسیه ضمن ابراز خرسندی از گسترش روابط دو کشور در حوزه فناوری اطلاعات و فضای سایبری اظهار داشت: مجموعه سفارت جمهوی اسلامی ایران در فدراسیون روسیه آماده انجام هرگونه همکاری در حوزه دیجیتالی از جمله حمایت از تبادل هیأت‌ها جهت شکل‌گیری ارتباطات بیشتر و انتقال تجارب است.

در ادامه، مدیرکل همکاری‌های رسانه‌ای و فضای مجازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به تقسیم سازمان‌های پیشران در حوزه دیجیتال به قانون‌گذاری، زیرساختی و فنی، امنیت سایبری و حوزه زندگی اظهار داشت: حوزه‌های آموزش، هنر، فرهنگ، اقتصاد و.. امروزه با زندگی دیجیتالی مواجه است و نه حوزه دیجیتال در کنار زندگی. در میان حوزه‌های زندگی، ایجاد ارتباط میان بخش فرهنگ و هنر با تحولات دیجیتال بسیار پیچیده است.

مولایی افزود: امیدوار هستیم در این نشست با تجربه سازمان اقتصاد دیجیتال در حوزه تنظیم‌گری میان سه مؤلفه مهم «تحولات فناوری و هوش مصنوعی»، «بخش خصوصی» و «بخش دولتی» آشنا شویم.

پس از آن، مدیران شرکت بازی‌سازی سی وان، شهر هوشمند و اینفوواچ اهداف، وظایف و حیطه‌ همکاری‌های بین‌المللی خود را شرح دادند.

در پایان این نشست، طرفین بر لزوم تداوم ارتباطات حوزه دیجیتال و فضای سایبری تاکید کرده و مقرر شد زمینه‌سازی تبادل هیأت‌ها در دستور کار سازمان اقتصاد دیجیتال روسیه با همکاری و حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار گیرد.