مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در اختتامیه نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر گفت: صنعت بازی به عنوان یک هنر، صنعت، رسانه و فناوری، بدون حوزه اقتصاد راه به جایی نمی‌برد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت(طبنا)، محمدامین حاجی هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در آیین اختتامیه این رویداد که شامگاه شنبه ۲۳ دی ماه با حضور جمعی از مدیران فرهنگی و فعالان صنعت بازی کشور در تالار وحدت برگزار شد، گفت: این مراسم که پس از ۴ سال وقفه برگزار شد به نوعی تجلیل از بازی سازان و یک دورهمی دیگر بازی‌سازان است چرا که حوزه بازی‌های رایانه‌ای یک حوزه مهجور است و چنین برنامه‌هایی حداقل کاری است که می‌توان برای معرفی صنعت بازی انجام داد.

وی تصریح کرد: زمانی که می‌خواستیم برنامه‌ریزی مجددی پس از ۴ سال وقفه برای جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر انجام دهیم، به این نتیجه رسیدیم که صنعت بازی علاوه بر آنکه به یک رویداد فرهنگی نیاز دارد، نیازمند یک رویداد اقتصادی و هم افزایی اقتصادی است و این هنر، صنعت رسانه و فناوری بدون حوزه اقتصاد، راه به جایی نمی‌برد. 

دبیر نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر ادامه داد: ما به این دوره از جشنواره، بخش سرمایه گذاری را اضافه کردیم و۵۴ تیم برای حضور در بخش سرمایه‌گذاری ثبت‌نام کردند. 

حاجی هاشمی در پایان گفت: تلاش ما این است که بتوانیم در حوزه بازی موضوع اقتصاد و فرهنگ را به هم پیوند بزنیم و از این جهت همراهی خوبی را میان بازی‌سازان و صندوق‌های سرمایه‌گذاری شاهد بودیم و بخش سرمایه گذاری جشنواره توانست جای خود را باز کند. انشاالله سال آینده هم بخش سرمایه‌گذاری را در کنار جشنواره بازی‌های رایانه‌ای  خواهیم داشت.