۱۰ طرح در شهرستان پاسارگاد با اعتبار ۱۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در چهارمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر افتتاح و اجرایی شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، حسن شیخ نیا در بدو ورود به شهرستان پاسارگاد ضمن زیارت و غبار روبی قبور مطهر شهدا با کارکنان فرمانداری پاسارگاد و مدیران شهرستانی به صورت چهره به چهره دیدار و سپس در همایش شهدای دانش آموزی شهرستان که با حضور مسئولین شهرستان، خانواده شهدا و ایثارگران و آحاد مختلف مردم برگزار شد، شرکت کرد.

معاون استاندار در حاشیه آیین افتتاح و بهره برداری از پروژهای قابل افتتاح دهه فجر در شهرستان پاسارگاد گفت: در دهه مبارک فجر امسال، طرح های قابل توجهی در حوزه عمرانی و اقتصادی شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

شیخ نیا از مهم‌ترین طرح های اقتصادی افتتاحی دهه فجر در شهرستان پاسارگاد را چهار پروژه در حوزه بهداشت و درمان و پروژه زیست محیطی افتتاح تصفیه خانه پساب بیمارستان پاسارگاد دانست که با مشارکت انجمن خیرین و دولت مردمی و انقلابی ایجاد شده است.

معاون استاندار افزود: اعتبار این پروژه ها بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است و از ویژگی های پروژه های دهه فجر امسال این بود که در سال جاری شروع شده و امروز شاهد بهره برداری از این طرح های زیر بنایی هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از ارتقای بنیان و پایه پولی و مالی استان از طریق روش های نوین بازار سرمایه خبر داد و اضافه کرد: مصمم هستیم حساب شرکت های بزرگی که دفتر مرکزی آن ها در خارج از استان هستند را به داخل استان منتقل کنیم تا در کنار بازار سرمایه و بورس بتوانیم نیازهای مالی فعالین اقتصادی را با این روش‌ها تامین نماییم.