مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت، از برگزاری نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت، با حضور وزرای بهداشت ۲۴ کشور جهان در تهران خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)محمد حسین نیکنام، در جلسه وبیناری با سفرای کشورهای دعوت شده به نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع، گفت: این همایش ۱۵ و ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ در تهران برگزار خواهد شد و از وزرای بهداشت ۲۴ کشور دعوت شده که در این همایش شرکت نمایند.

وی افزود: برگزاری این همایش فرصت مناسبی برای تبادل نظر کشورها در موضوعات مختلف بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و همچنین فرصتی است تا از نزدیک با دستاوردهای کشورمان در حوزه سلامت آشنا شوند و بازدیدهایی را نیز از مراکز درمانی، شرکت‌های دارویی، تجهیزات پزشکی و مراکز علمی پزشکی داشته باشند.

نیکنام با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی، حوزه سلامت است، اظهار داشت: به رغم مشکلاتی که وجود دارد خوشبختانه حوزه سلامت از حوزه‌های افتخارآفرین است که به برکت خون شهدا و مدیریت خوب مدیران حوزه سلامت طی سال‌های پس از انقلاب، اکثریت صاحبنظران بین المللی در عرصه سلامت بر این باور هستند که در ایران فعالیت‌های بزرگی صورت گرفته و کشورمان الگوی خوبی برای بسیاری از کشورها می‌باشد.

وی افزود: ریشه بسیاری از موفقیت‌های حوزه سلامت که به برکت انقلاب اسلامی اتفاق افتاده، ادغام آموزش پزشکی در ارائه خدمات سلامت و همچنین وجود شبکه بهداشتی درمانی گسترده در سراسر کشور است که وقتی تصمیمی در وزارت بهداشت گرفته می‌شود به سرعت در دورترین نقطه کشور اجرایی می‌شود.

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت ادامه داد: امروزه بیش از ۸ هزار دانشجوی خارجی در ایران در حال تحصیل هستند و تحقیقات گسترده‌ای نیز در کشور انجام می‌شود و همچنین بیش از ۳۰۰ بیمارستان کشور مجوز گردشگری سلامت دارند که می‌توانند پذیرای بیماران خارجی باشد.

نیکنام بیان داشت: برگزاری این همایش دستاوردهای مهم و تأثیر گذاری را در حوزه سلامت برای کشور و مردم خواهد داشت.