به گزارش خبرگزاری سلامت، مسلم شجاعی، روز سه شنبه در مراسم برگزاری پویش بینالمللی «نسیم رحمت» که در عمارت بلدیه برگزار شد، افزود: در بین همه محصولات گردشگری کشور، یکی از مزیتهای رقابتی ما در جهان مربوط به گردشگری سلامت است. مطالعات بینالمللی نشان میدهد در شرایط بیثباتی و حتی جنگ، دو محصول گردشگری سلامت و زیارت کمتر آسیب میبینند و بنابراین این ظرفیت باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار داشت: ما از نظر دانش و توانمندی پزشکان قابل رقابت هستیم و زیرساختها به ویژه در حوزه بیمارستانهای خصوصی مناسب است، اما در بخش هماهنگی و فرآیند اجرا، در حوزه گردشگری سلامت باید منسجمتر عمل کنیم. در این راستا دبیرخانه شورای راهبری گردشگری سلامت در حال تلاش برای افزایش هماهنگیهای بینبخشی بین وزارت بهداشت، اطلاعات و امور خارجه است.
برگزاری پویش نسیم رحمت برای تقویت برند گردشگری سلامت
مجید زنگویی، دبیر کل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی نیز در این مراسم نیز گفت: مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی یکی از بزرگترین شبکههای فعال در جهان است که در اروپا، آسیا و خاورمیانه فعالیت دارد. طی سالهای گذشته تمرکز این مرکز بر توسعه کسبوکارهای مرتبط با بخش سلامت بوده است.
وی تصریح کرد: اما از سال گذشته بخش ارتباطات مردمی و ایجاد تعامل بین بیماران و ارائهدهندگان خدمات درمانی در کشورهای مختلف در دستور کار قرار گرفته است. در این راستا پروژه «نسیم رحمت» اجرایی شده است.
زنگویی ادامه داد: کمپین «نسیم رحمت» یک ابتکار انساندوستانه در حوزه گردشگری سلامت است که با هدف ارائه خدمات درمانی باکیفیت و مقرونبهصرفه به بیماران بینالمللی، در ایام ماه مبارک ربیعالاول ۱۴۴۸ (مصادف با ۲۲ مرداد تا ۲۲ شهریور ۱۴۰۵) در سراسر کشور برگزار خواهد شد. این کمپین با مشارکت بیمارستانها، پزشکان، شرکتهای گردشگری سلامت و نهادهای عمومی و مردمی اجرا میشود و در راستای ارتقاء دیپلماسی سلامت و تقویت برند خدمات درمانی ایران طراحی شده است.
وی تأکید کرد: شعار «تهران، پایتخت گردشگری سلامت کشورهای اسلامی» را مطرح کردهایم و از نظر ظرفیتهای فنی در بخش تخصصی پزشکی، توانمندیهای بینظیر و قابل رقابتی داریم. کمپین نسیم رحمت فرصت یکماههای است تا گردشگران سلامت بتوانند خدمات درمانی مورد نیاز خود را با تسهیلات و تعرفههای مناسب در ایران دریافت کنند.
زنگویی تصریح کرد: در کشورهای اسلامی همواره بر افزایش همدلی و انجام کارهای مشترک تأکید داشتهایم و موضوع کمپین نسیم رحمت با پیوند با کشورهای مسلمان میتواند اتفاقی نو باشد.
به گفته وی، ایران به واسطه تمدن کهن، پزشکان حرفهای و حس انساندوستی هموطنان، در گردشگری سلامت سرآمد است و این کمپین فرصتی برای معرفی توانمندی کشور به جهان فراهم میکند.