به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر «فاطمه مرادی» گفت: این ارزیابی با هدف بررسی دقیق عملکرد و اثرگذاری استادان مشاور در حوزههای آموزشی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان انجام میشود و بر شناسایی نقاط قوت و فرصتهای بهبود تکیه دارد.
وی افزود: ارزیابی از دوشنبه بیست و سوم شهریور سال جاری آغاز شده و تا روز دوشنبه ۳۱ شهریور ادامه خواهد داشت. تیم ارزیابی متشکل است از یک مسوول استاد مشاور دانشکدهها، یک عضو هیات علمی همکار و یک کارشناس امور استاد مشاور که به شکل مستقل و با رعایت ملاحظات آئیننامهای به بررسی و امتیازدهی میپردازد.
دکتر مرادی توضیح داد: در این فرآیند، پروندههای مربوط به فعالیّتهای یک ساله استادان مشاور و همچنین فعالیّتهای تمامی دانشکدهها از منظر کیفی و کمی بررسی میشود و امتیازدهی انجام میگیرد و پس از جمعآوری و تحلیل مدارک و مستندات مربوط به فعالیتهای استادان مشاور و دانشکدهها، تیم ارزیابی نتایج را در قالب گزارشهای کیفی و کمی تدوین میکند. این گزارشها به تصمیمگیران و مدیران معاونت آموزشی ارائه شده و در راستای ارتقای کیفیت خدمات مشاورهای و بهبود فرایندهای آموزشی به کار گرفته خواهد شد. نتایج ارزیابی، علاوه بر شناسایی بهترین عملکردها، به دنبال تدوین برنامههای بهبود و توسعه برای سال تحصیلی پیش رو خواهند بود.
این مقام مسوول در دانشگاه ادامه داد: ارزیابی سالانه، فرصت مناسبی برای بازنگری دقیق کارکرد استادان مشاور و ارزیابی اثربخشی خدمات مشاورهای است. هدف از این فرآیند، تقویت کیفیت تعامل با دانشجویان، افزایش کیفی و کمی فعالیتهای آموزشی و ارتقای رضایت دانشجویان است.
او از همکاری تیم ارزیابی و همه استادان مشاور در مسیر بهبود مستمر قدردانی کرد و تأکید داشت که نتایج ارزیابی به بهبود مستمر خدمات مشاورهای و سیاستگذاری های آموزشی کمک خواهد کرد.