سرپرست دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان غذا و دارو تاکید کرد تبلیغات اغراق‌آمیز و خلاف واقع جرم است و رسانه ملی و سایر رسانه‌ها موظفند صرفا طبق مجوزهای فرآورده‌های سلامت اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت، دکتر سعید مهرزادی درباره تبلیغات فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی گفت: تبلیغات اغراق‌آمیز و خلاف واقع جرم محسوب می‌شود و مجازات آن مشخص است. وی افزود با وجود حجم زیاد تبلیغات نادرست در فضای مجازی، برخورد با این موارد را با جدیت دنبال می‌کنیم

وی ادامه داد: هم رسانه ملی و هم سایر حوزه‌های تبلیغاتی موظف هستند صرفا بر اساس چارچوب‌های قانونی و آنچه در مجوزهای فرآورده‌های سلامت آمده است تبلیغ کنند و نه یک کلمه بیشتر. دیگر انتظار نداریم تبلیغاتی با ادعاهای غیرعلمی و اغراق‌آمیز در هیچ رسانه‌ای پخش شود و هرگونه تخلف قابل پیگیری قانونی است

دکتر مهرزادی در ادامه تاکید کرد: علی‌رغم اینکه ما به برندینگ و تبلیغات در حوزه فرآورده‌های سلامت مبتنی بر اصول قانونی اعتقاد داریم و ضعف برندینگ برخی تولیدکنندگان داخلی را به عنوان یکی از نقاط ضعف این حوزه می‌دانیم، در مقابل گمراه کردن مردم کوتاه نمی‌آییم.