به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی انجمن علمی کاردرمانی ایران، شایان علمداریفر با اشاره به اهمیت توسعه آموزش عالی در این رشته اظهار داشت: «راهاندازی مقطع دکترای حرفهای کاردرمانی، گامی بنیادین در ارتقای کیفیت آموزش، پژوهش و خدمات تخصصی کاردرمانی است و میتواند به بهبود سطح علمی و مهارتی کاردرمانگران و ارتقای نظام سلامت کشور منجر شود.»
وی افزود: «با توجه به گسترش نیازهای توانبخشی و نقش کلیدی کاردرمانگران در حوزههای جسمی، حرکتی، حسی و شناختی، ایجاد این مقطع تحصیلی ضرورتی اجتنابناپذیر است و زمینهساز تحولی عمیق در آموزش و خدمترسانی خواهد بود.»
دبیر انجمن علمی کاردرمانی ایران در ادامه با تأکید بر اهمیت سلامت کودکان در سنین دبستان خاطرنشان کرد: «توجه به اختلالات جسمی–حرکتی، حسی و شناختی در دانشآموزان باید بهعنوان یکی از اولویتهای نظام آموزشی مدنظر قرار گیرد. آگاهی معلمان از این اختلالات و ارجاع بهموقع کودکان میتواند از افت تحصیلی و بروز مشکلات عملکردی پیشگیری کند.»
علمداریفر همچنین از آمادگی انجمن علمی کاردرمانی ایران برای همکاری با وزارت آموزش و پرورش در زمینه طراحی و اجرای طرحهای غربالگری جسمی–حرکتی، حسی و شناختی دانشآموزان مدارس عادی و دانشآموزان با نیازهای ویژه و *برگزاری دورههای آموزشی ضمن خدمت معلمان برای آشنایی بیشتر با اختلالات جسمی_حرکتی و ذهنی_شناختی* خبر داد.
وی در پایان تصریح کرد: «هیئتمدیره انجمن علمی کاردرمانی ایران، استفادهی هدفمند و راهبردی از ظرفیت رسانههای ملی و محلی را در راستای *تبیین جایگاه کاردرمانی در نظام سلامت و ارتقای سلامت عمومی جامعه* در دستور کار دارد و این مهم از طریق برنامههای کوتاهمدت و بلندمدت راهبری دنبال خواهد شد.»