به گزارش خبرگزاری سلامت از روابط عمومی بیمه سلامت استان تهران، کهزادی ضمن تشریح دستاوردهای اخیر سازمان بیمه سلامت در زمینه تحقق پوشش فراگیر بیمه ای در سطح شهرستان تاکید کرد: معرفی سامانه شهروندی، تلفن ۲۴ ساعته ۱۶۶۶ و ثبت نام افراد فاقد پوشش بیمه ای، نشاندار کردن افراد خاص و صعب العلاج، تعداد افراد تحت پوشش اداره بیمه سلامت شهر ری شامل بیمه ایرانیان قریب به ۱۷۰ هزار نفر و بیماران خاص نزدیک به ۸ هزار نفر از جمله اقدامات انجام شده است.
کهزادی تصریح کرد: همچنین خدماتی نظیر ثبت نام افراد فاقد بیمه و نشاندار کردن بیماران صعب العلاج و کنترل فشارخون و تست قند خون برای ۲۵۰ نفر انجام شده است.
"خفری" رئیس اداره بیمه گری و درآمد نیز در نشستی ضمن تشریح اهداف برگزاری این نشست بر اهمیت اطلاع رسانی صحیح در زمینه خدمات بیمه ای و افزایش رضایتمندی بیمه شدگان تاکید کرد.
وی افزود آموزش کارکنان و آشنایی بیشتر آنان با قوانین و دستورالعمل های جدید بیمه ای می تواند نقش بسزایی در بهبود ارائه خدمات و کاهش مشکلات ارباب رجوع داشته باشد.
در این نشست موضوعات مختلفی از جمله بررسی مشکلات و چالش های موجود در روند ارائه خدمات بیمه ای، نحوه تعامل ادارات با واحد های مرتبط، آموزش کارکنان و ارتقای سطح آگاهی بیمه شدگان و ضوابط و بخشنامه های جدید در خصوص نحوه پوشش بیمه ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
نمایندگان ادارات مذکور نیز در ادامه به بیان دیدگاهها، مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند از جمله مهمترین موارد مطرح شده می توان به بروزرسانی سامانه های الکترونیک، و لزوم برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان اشاره کرد.
همچنین در راستای گرامیداشت هفته ملی بیمه سلامت و با هدف تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات بیمهای، میز خدمت اداره بیمه سلامت شهرستان ری در محله علایین شهرری، مسجد عبدالعظیم حسنی (ع) از محلات کم برخوردار شهرری برگزار شد.
در این برنامه، خدماتی از جمله صدور و تمدید بیمه سلامت و ارائه راهنماییهای لازم جهت نشاندار شدن بیمه شدگان به مراجعان ارائه شد. این برنامه با استقبال شهروندان همراه بوده و پرسشهای بیمهای مردم پاسخ داده شد.