مدیرکل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: علی‌رغم مشکلات موجود، ۹۰ هزار IRC برای تولید محصولات آرایشی و بهداشتی صادر کرده‌ایم که بیشتر آنها نیز در ۹ ماهه امسال بوده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت، دکتر محمود آل‌بویه روز چهارشنبه آیین گشایش هفتمین همایش و نمایشگاه ایران‌کازمتیکا افزود: همه تلاش ما این است که سدی بر سر راه صنعت نباشیم. محصولاتی که در ایران تولید می‌شود، بسیار باکیفیت است. نمی‌دانم چرا برخی تولیدکننده‌ها روی محصولاتشان پرچم کشور دیگری را می‌زنند.

وی افزود: اگر محصولی ایرانی است، باید پرچم ایران روی آن باشد، صنعت آرایشی و بهداشتی در چند سال گذشته در ایران رشد خوبی داشته است. اما چالشی که داریم این است که محصولات فناورانه جدید دارد وارد می شود و نیاز است بسیاری از مسیرها را دیجیتالیزه کنیم.

آل بویه اظهار داشت: در سال ۱۴۰۴ سعی کردیم راهنماهای مختلفی را درست کنیم و در سایت غذا و دارو در دسترس گذاشته‌ایم.

دکتر علیرضا کیانی رئیس هیات‌مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران، نیز در این همایش گفت: با وضعیت کنونی من به کسانی که در این وضعیت زنده مانده‌اند، دوام آورده‌اند و هنوز تولید می‌کنند تبریک می‌گویم.

وی افزود: متاسفانه رشد اقتصادی شش ماهه ابتدایی سال منفی۰.۳ درصد بوده است. در حالی که برنامه هفتم توسعه رشد اقتصادی را هشت درصد نشان داده است.

کیانی تصریح کرد: عناصر رشد اقتصادی در سراسر مشخص است. تورم نقطه به نقطه آبان ماه به ۴۹ درصد رسیده است. اما اطلاعات درست به دست دست‌اندرکاران نمی‌رسد.

وی تاکید کرد: با این روند به نظر می‌رسد قیمت ارز تا اسفندماه تا ۱۴۳ هزار تومان می‌رسد و اگر هم اوضاع بدتر شود، ممکن است باز هم بالاتر برود و باید پرسید امروز ارز ۲۸ هزار تومانی به کجا اختصاص می‌یابد!؟

کیانی ادامه داد: مشکلات زیادی پیش روی صنعت ما قرار دارد و ما باید وفاق داشته باشیم تا بتوانیم بر بسیاری از مشکلات فائق شویم.

دکتر ابراهیم شیخ معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، نبز گفت: در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال قبل آن ما ۱۰ درصد در این صنعت رشد داشته‌ایم.

وی افزود: با اینکه در هشت ماه گذشته اتفاقات زیادی رخ داده، باز هم رو به رشد بوده‌ایم و در این صنعت گام‌های مهمی برداشته شده است. از دغدغه‌های ما در این صنعت می‌توان به قاچاق کالا اشاره کرد. با کالای قاچاق ممکن است سلامت مردم به خطر بیفتد.

شیخ تصریح کرد: موضوع بعدی برندینگ است. در کشورهای دیگر، ۱۰ درصد از درآمد را در حوزه R&D و مارکتینگ و برندینگ مصرف می‌کنند که خودش یک سرمایه‌گذاری است. اما در کشور ما این کار انجام نمی‌شود. نکته دیگر در این حوزه این است که ظرفیت‌های خالی زیادی در این صنعت وجود دارد. ما باید تولید بدون کارخانه را افزایش دهیم تا بتوانیم تولیدات بیشتری داشته باشیم.