نیز با اجرای آموزشها و رزمایشهای تخصصی، پیش و پس از این جنگ، سطح آمادگی و آگاهی خود را ارتقا داد.
وی افزود: در روزهای ابتدایی جنگ و با تصمیمات اتخاذشده در سطوح عالی فرماندهی، تدابیری برای حفاظت از هواپیماها صورت گرفت که این اقدامات موجب شد در جریان این جنگ تحمیلی، صنعت هوانوردی کشور دچار آسیب نشود و بلافاصله پس از آتشبس، پروازها برای خدمترسانی به مردم از سر گرفته شد.
فرمانده سپاه حفاظت فرودگاهی با تقدیر از خلبانان و فعالان صنعت هوانوردی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن با تهدیداتی نظیر ریزپرندهها و جنگ ترکیبی تلاش داشت فضای روانی ناامنی ایجاد کند، خلبانان هواپیماهای مسافری و نیروهای امنیت پرواز با شجاعت و مسئولیتپذیری در صحنه حاضر بودند که این تجربه، دستاوردهای ارزشمندی برای مقابله با تهدیدات آینده به همراه داشت.
سردار ملانوری در پاسخ به پرسش دیگری درباره تعاملات بینالمللی امنیت هوانوردی، بهویژه با کشورهای حوزه خلیج فارس، گفت: صنعت هوانوردی دارای حساسیتهای خاصی است و جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قوانین و کنوانسیونهای بینالمللی از جمله توکیو، شیکاگو، لاهه و مونترال فعالیت میکند. در این مسیر، سازمان بینالمللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) بهصورت دورهای از مجموعههای امنیتی کشور بازدید و نظارت دارد که خوشبختانه عملکرد جمهوری اسلامی ایران در این ارزیابیها طی سالهای گذشته موفق بوده است.
وی افزود: نیروهای شاغل در حوزه حفاظت هوانوردی، چه در زمین و چه در آسمان، با گذراندن آموزشهای تخصصی در مقاطع مختلف تحصیلی و آشنایی کامل با قوانین داخلی و بینالمللی، مأموریتهای خود را بهصورت حرفهای انجام میدهند.