تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "داود معظمی گودرزی" بیان داشت:  مردی 38 ساله ساکن غرب تهران  به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد، مبلغ 950 میلیون ریال از حساب بانکی اش سرقت شده که با تشکیل پرونده  تیمی از ماموران پلیس فتا مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند.

وی عنوان کرد: شاکی در خصوص نحوه سرقت اظهار کرد،  قصد انتقال وجه از اینترنت بانکم را داشتم که در موتور جستجوگر گوگل نام اینترنت بانک را جستجو کردم و وارد سایت شدم، عملیات بانکی خود را انجام دادم اما با پیام تراکنش شما ناموفق بود مواجه و پس از دقایقی متوجه کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز مبلغ  950 میلیون ریال از حساب بانکی ام شدم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ  با اشاره به اینکه در رصد های اطلاعاتی در فضای سایبری هویت و مخفیگاه متهم در حوالی یکی از محله های جنوب تهران شناسایی شد، افزود: با هماهنگی های قضائی تیمی از کارآگاهان به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند در یک عملیات پلیسی وی را دستگیر کنند و در بررسی از مخفیگاهش تعدادی تجهیزات الکترونیکی کشف کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم ضمن اقرار به جرم ارتکابی،  در تحقیقات  پلیسی به 50 فقره کلاهبرداری و سرقت داده های کاربران فضای مجازی معترف شد.

سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه کشف جزئیات سایر جرایم ارتکابی متهم ادامه دارد، افزود: برای  ورود به اینترنت بانک حتی المقدور از جستجو در موتورهای جستجوگر خودداری  کنید و حتما از صحت آدرس وارد شده اطمینان حاصل کنید و به نتایج موتورهای جستجوگر اکتفا نکنید. شهروندان همچنان می توانند هرگونه مورد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  به صورت آنلاین با کارشناسان ما در میان بگذارید.