به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، هادی حق شناس در پنجمین جلسه گاروه گندم، آرد و نان استان که حضور اعضا و بصورت ویدئو کنفرانس با فرمانداری ها برگزار شد، تصریح کرد: هیچ فرمانداری رأساً حق صدور مجوز نانوایی را در شهرستان ها ندارد و باید نظارت کافی بر عملکرد نانوایی ها در شهرستان ها انجام شود.

وی افزود: باید آرد دولتی تخصیص یافته به نانوایی ها صرفا صرف پخت نان شود و مراکز تولید آرد نیز باید کیفیت و استاندارد های لازم را کاملاً رعایت کنند.

استاندار گلستان گفت: ۱۵۰ تن سهیمه آرد علاوه بر سهمیه ماهانه به استان اختصاص یافته که بر اساس نیازمندی شهرستانی توزیع خواهد شد.

حق شناس گفت: مصرف متوسط آرد در کشور به ازای هر نفر ۸ کیلوگرم است که این رقم در گلستان به ۹ کیلوگرم می رسد و باید تلاش کنیم در ارائه نان باکیفیت همراهی لازم صورت گیرد. وی ادامه داد:  با توجه به اینکه گندم و آرد استان گلستان کیفیت بالایی دارند ، لذا نان تولیدی استان نیز بسیار باکیفیت است .

استاندار گلستان خاطر نشان کرد : تمام تلاش کارگروه ساماندهی گندم ، آرد و نان استان گلستان ، حفظ کیفیت نان که قوت غالب مردم است می باشد و همه اعضای این کارگروه و تولیدکنندگان گندم و آرد و خبازان استان نیز مکلفند در این زمینه تمام تلاش خود را نمایند.