به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش‌وپرورش استان چهارمحال‌وبختیاری، خدایار با اشاره به شیوع افزایش وزن و چاقی در بین سنین خردسالی و دانش‌آموزی افزود: به منظور جلوگیری از خطرات چاقی و اضافه وزن در بروز مشکلات بهداشتی، سلامتی و شیوه بیماری‌های غیرواگیردار این طرح در مدارس استان همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.

قاسم‌پور گفت: این طرح برای جلوگیری از افزایش یا کاهش وزن دانش‌آموزان در ایام کرونایی و خانه‌نشینی دانش‌آموزان و کاهش فعالیت بدنی آنها اجرایی می‌شود.

به گفته وی، در این طرح دانش‌آموزانی که در  مدارس حضور دارند، با همکاری مدیر مدرسه، سفیران سلامت و معلمان ورزش قد و وزن آنها ارزیابی و توده‌بدنی آنها مشخص و در سامانه سناد آموزش‌وپرورش ثبت می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان گفت: با اجرای این طرح میزان چاقی و اضافه وزن دانش‌آموزان ارزیابی و آموزش‌های لازم به خانواده و همچنین خود دانش‌آموزان در خصوص تغذیه، تحرک فیزیکی و رژیم غذایی ارائه می‌شود.

خدایار قاسم‌پور به تهیه محتواهای آموزشی و کتابچه آموزشی برای آموزش اولیاء و دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزانی که در مدارس حاضر نیستند و به صورت غیرحضوری آموزش می‌بینند نیز باید قد و وزن خود را به معلمان ورزش ارائه دهند تا پس از ارزیابی توده‌بدنی، اطلاعات آنها نیز درسامانه ثبت شود.

به گفته وی، براساس ارزیابی و مطالعات انجام شده در سال ۹۵ به نام "کاسپین" ۲۱.۲ درصد دانش‌آموزان کشور دارای اضافه وزن و چاقی بوده که برای شناسایی و ارزیابی دقیق این مطالعه این طرح در مدارس سراسر کشور اجرا می‌شود.

قاسمپور با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: ساعت ورزش دانش‌آموزان در مدارس با رعایت فاصله سه متری و در قالب ورزش‌های فردی انجام می‌شود و انجام ورزش‌های گروهی در مدارس ممنوع شده است.