به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمد رضا رضایی در مراسم تجلیل از عضو جوان هلال احمری فعال در حفظ منابع طبیعی با اشاره به رسالت ها و وظایف جمعیت هلال احمر بیان کرد: هلال احمر جمعیتی متشکل از اقشار و گروه های مختلف مردمی بوده که بدون هیچگونه محدودیت سیاسی و مذهبی به ارائه خدمات مختلف می پردازند.

وی کاهش آلام بشری به نیازمند و کمک به مردم را از مهم ترین وظایف جمعیت دانست و گفت: جوانان هلال احمر تاکنون خدمات شایسته ای در زمینه های مختلف امدادی، فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی داشته اند.

رضایی عرصه های منابع طبیعی را متعلق به آحاد مردم دانست و افزود: حفظ منابع طبیعی، ترویج این مهم و تبدیل آن به فرهنگ عمومی نیازمند همکاری تمام اقشار و دستگاه ها است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر با استفاده از پتانسیل داوطلبان و جوانان می تواند نقش بسزایی در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی ایفا کند.

رضایی از آمادگی نیروهای جوان هلال احمر برای حفظ منابع طبیعی و تبدیل آن به فرهنگ عمومی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به بیابانی بودن بخش عظیمی از عرصه های استان، حفظ پوشش گیاهی از اهمیت مهمی برخوردار بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور جوانان هلال احمر خراسان جنوبی هم در این جلسه بیان کرد: جوانان هلال احمر تاکنون در عرصه های مختلف با ارائه خدمات متعدد به مردم به خوبی درخشیده اند.

فائزه موهبتی جوانان را سرمایه های هلال احمر دانست و افزود: در حال حاضر ۱۷ هزار جوان با جمعیت هلال احمر استان همکاری می کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری خراسان جنوبی هم در این جلسه بیان کرد: کم آبی، تخریب سرزمین و گسترش بیابان از مشکلات موجود در عرصه محیط زیست بوده که استان را تحت تاثیر قرار داده است.

علیرضا نصرآبادی با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی نیازمند مشارکت آحاد مردم است، اظهار کرد: حفظ پوشش گیاهی در جلوگیری از ریزگرد ها و وقوع سیل نقش مستقیمی داشته که می طلبد مورد توجه تمام اقشار جامعه باشد.

وی با بیان اینکه جلب مشارکت و برقراری ارتباط بین مردم و دولت نیازمند حلقه اتصال است، افزود: داوطلبان و سازمان های مردم نهاد می توانند نقشی دوسویه در انتقال مطالب بین مردم و دستگاه ها داشته باشند.

نصرآبادی با ابراز خرسندی از حضور فعال نیروهای هلال احمر در حفظ عرصه های طبیعی استان، بیان کرد: اقدامات نمادین و مشارکت گسترده جوانان هلال احمر در طرح های مختلف منابع طبیعی شایسته تقدیر است.

گفتنی است در این مراسم به نمایندگی از رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور از " راضیه ملایی" به عنوان عضو نمونه و فعال سازمان جوانان در ترویج فرهنگ منابع طبیعی تقدیر شد.