به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، سید یاسر حسن پور ضمن اعلام اینکه 91 درصد مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است گفت: استان سمنان از  زیرساخت مناسبی برای ایجاد دسترسی همگانی به شبکه ملی برخوردار است .

وی ادامه داد: مجموعه وزارت ارتباطات با هدف کاهش شکاف دیجیتالی و سیاست های ستاد ملی کرونا و نیز ایجاد شرایط آموزش از راه دور  و تلاش برای بازنماندن از تحصیل دانش آموزان بیش از 90 درصد مدارس استان را به شبکه ملی اطلاعات متصل کرد.

حسن پور با بیان اینکه هم اکنون 665 مدرسه شهری و روستایی در استان وجود دارد گفت:  تاکنون 396 مدرسه شهری و 205 مدرسه روستایی به این شبکه متصل شده اند و هم اکنون  45 مدرسه شهری جدید و 19 مدرسه جامانده روستایی، در حال پیگیری برای اتصال به شبکه ملی اطلاعات است .

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به اینکه 14 مدرسه روستایی بدون پوشش هستند خاطرنشان کرد: مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تلاش می کند در آینده ای نه چندان دور  شرایطی برای پوشش دهی این مدارس نیز فراهم آورد.