به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از سازمان بیمه سلامت،ناهيد پرویز پور بيان كرد: همکارانی که در بیمه سلامت مشغول فعالیت هستند  و با مقوله مهم   سلامت  آحاد جامعه  سرو کار  دارند ،  به دلیل لمس مشکلات جسمی ،روحی، اقتصادی و مالی مراجعین، بیشتر در معرض آسیب های روحی و روانی قرار دارند و کار در این حوزه سخت است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان ضمن تقدیر و تشکر از سازمان فرهنگی شهرداری خرم‌آباد به دلیل همکاری با اداره کل بیمه سلامت در جهت راه اندازی و نصب تلویزیون شهری که نقش بسزایی در افزایش  آگاهی بخشی مردم خرم آباد دارد ، گفت: این حوزه می‌تواند در موضوعات فرهنگی، اطلاع رسانی های عمومی و ارتقاء سطح دانش و مهارت افراد در استفاده از خدمات دولت  که به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته است ،  با اداره کل بیمه سلامت ،همکاری  و تعامل  مناسبی داشته باشد.

وی افزود:  از جمله  اقدامات  مهم دیگر دولت تدبیر و امید،اجرای پوشش بیمه همگانی برای کسانی است که تا کنون از دفترچه بیمه سلامت برخوردار نبوده اند و  کسانی هم که از لحاظ درآمدی و از لحاظ معیشتی در سطح بالاتری قرار دارند بايد با مشارکت در پرداخت حق بیمه به برخورداری افراد بی بضاعت از خدمات بیمه ای کمک كنند.

پرويز پور بيان كرد: آموزش یک سرمایه بلند مدت است و معتقد هستیم که آموزش مهارت ها، آموزش اطلاع رسانی ها در همه مقاطع و در همه گروه های سنی یکی از موضوعات بسیار مهم است که از طريق آن می توان فرهنگ سلامت را در بین مردم نهادینه کرد.

وي ادامه داد: انتظار می رود که بیمه سلامت استان با آموزش و پرورش در این راستا تفاهم همکاری داشته باشند که بتوانند بهترین خدمات و فرهنگ استفاده از خدمات رایگان دولت را به مردم آموزش دهند.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری استان لرستان گفت: اين استان از لحاظ اقتصادی ضعیف است و بیشتر مردم استان در دهك هاي پایین درآمدي قرار دارند که انتظار داريم نگاه مثبت تری در حوزه بیمه به مردم استان باشد.