تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «علیرضا جزءقاسمی» اظهار کرد: این روستاها شامل مجتمع آبرسانی ساری کند علیا، ساری کند سفلی، اورجک، قره آغاج علیا و قره آغاج سفلی و همچنین سه روستای اوراچی، اسلام آباد و قره بلاغ است.

وی افزود: برای اجرای این طرح‌ها، 10 میلیارد ریال اعتبار از سوی بنیاد علوی و حدود 5 میلیارد ریال نیز توسط شرکت آبفای استان زنجان تامین شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اظهار داشت: طرح آبرسانی به مجتمع آبرسانی ساری کند شامل احداث یک دهنه قنات، یک باب سیل بند با حجم 50 متر مکعب، تکمیل و ترمیم خط انتقال قدیمی و اصلاح شبکه و خط انتقال جدید به طول 3500 متر است.

وی گفت: آبرسانی به روستاهای اوراچی و اسلام آباد نیز با اعتبار 2 میلیارد و 650 میلیون ریال اعتبار و 20 درصد پیشرفت فیزیکی شامل تکمیل خط انتقال، ترمیم قنات و اصلاح شبکه توزیع آب در دست اجرا قرار دارد.

جزءقاسمی افزود: طرح آبرسانی به روستای قره بلاغ در بخش مرکزی شهرستان زنجان نیز شامل 1120 متر احداث شبکه توزیع آب و حوضچه مقابل مخزن بود که این طرح تکمیل شده اجرای آن به اتمام رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر طرح‌های مشارکتی با حضور بنیاد علوی جهت آبرسانی در روستاهای استان زنجان در آینده، آبرسانی به 14 روستا با اعتباری معادل 25 میلیارد ریال برنامه‌ریزی شده است.