به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مخلص الائمه استاندار مرکزی اظهار کرد: با وجود گذشت مدت اندکی از حضور در سکان مدیریت ارشد استان مرکزی، وظیفه خود دانسته که در جمع معلولان عزیز حاضر و در روزی که به نام آنان است از نزدیک با دغدغه و نگرانی آنان آشنا شوم.

وی اظهار داشت: جامعه معلولان برای زیست مناسب باید از پیش‌نیاز اجرایی قوانین کارآمد برخوردار باشند و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تمامی قانون‌های موجود در این حوزه را در راستای پاسخ به نیازمندی‌های معلولان اجرایی کنند.

استاندار مرکزی گفت: تقویت امور نظارتی در حوزه اجرای صحیح قوانین مربوط به معلولان ضرورت است و ارایه توجیه برای برخی کم‌کاری‌ها پذیرفته نیست.

مخلص‌الائمه افزود: دولت سیزدهم خادم مردم است و با رویکرد انقلابی کارش را آغاز کرده و رئیس جمهوری نیز در این مهم تاکید دارد و باید در استان مرکزی خط مشی دولت با حداکثر توان پی گرفته شود.

وی اظهار داشت: برخی موازی‌کاری‌ها و ناهماهنگی‌ها در گذشته موجب شده که بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی و امدادی کشور خروجی قابل کفایتی در برخی تکالیف محوله نداشته باشند و با وجود تعدد دستگاه‌های حمایتی در امر فقرزدایی و رفع کمبودهای مردم هنوز مشکلاتی وجود دارد.

مخلص‌الائمه اضافه کرد: حاشیه‌نشینی یک پدیده جغرافیایی نیست، بلکه ما با پدیده بزرگتری به نام جاماندگان اجتماعی مواجه هستیم و این افراد به اندازه سایر بخش‌های جامعه‌ حق دارند و باید این حقوق آنان ادا و استیفا شود.

استاندار مرکزی گفت: گرچه کشور با محدودیت اقتصادی و اجرایی مواجه است اما مسایل جامعه معلولان پیگیری می‌شود و باید این موضوعات به تدریج و با شتاب مناسب حل شود و امید است که با چشم‌انداز روشن اقتصادی پیش‌رو  در ماه های آتی  یک گره‌گشایی در مسایل اجتماعی و سیاسی حاصل گردد.

مخلص‌الائمه افزود: به زودی نماینده‌ای از جامعه معلولان استان برای پیگیری امور این قشر به عنوان مشاور افتخاری استاندار معرفی می‌شود.