به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اکبر بهنامجو در دیدار با رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور اظهار کرد: پایگاه های امداد نجات بران ، جاده سرچم، شهرستان کوثر ،مشکین شهر و اهر با صرف اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان درحال اجراست و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه وجود بالگرد به جهت کوهستانی بودن و اقلیم منطقه در استان بسیار حایز اهمیت است گفت: عملیات اجرایی آشیانه بالگرد امداد و نجات با اعتباری بالغ بر حدود۷ میلیارد تومان آغاز شده و تا هفته دولت سال بعد این آشیانه نیز افتتاح می شود.

این مسوول گفت: ۶میلیارد و۳۰۰میلیون تومان از محل تملک دارایی به سه پروژه گردنه الماس، اردوگاه شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر و اداره امدادی شهرستان گرمی که آماده افتتاح هستند هزینه شد.

بهنام جو با تاکید بر اینکه دهیاران و بخشداران در بحث راه اندازی خانه هلال با جمعیت هلال احمر همکاری کنند افزود:دستگاه های اجرایی و مجموعه استانداری برای انجام و اجرای هرگونه پروژه و ایجاد زیرساخت های لازم آمادگی دارند و هلال احمر هم با تجهیز پایگاه ها و افزایش نیروی لازم جهت کنترل و آموزش مردم اقدام کند.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: جوانان جمعیت هلال احمر استان در بحث امداد رسانی جاده ای و خدمات رسانی به مردم در طرح های ستاد کرونا همکاری مطلوبی با سایر ارگان ها داشته اند و با افزایش برنامه های آموزشی می توان کارآیی این جوانان را در کنترل ناهنجاری ها افزایش داد.

وی با بیان اینکه رسالت هلال احمر مهم و حساس است افزود: جوانان توانمندی در استان اردبیل با این جمعیت همکاری دارند و این جوانان در روستاها و حواشی شهرها با اجرای طرح های مختلف می توانند ضمن کنترل ناهنجاری ها در جامعه، صیانت از خانواده های خود و اطرافیان را در اولویت قرار دهند.

بهنام جو با اشاره به اینکه تربیت جوانان در دوره مدرسه شکل می گیرد گفت: باید در بحث فرهنگی ، آموزش های لازم از سوی مربیان جمعیت هلال احمر و نحوه برخورد با آسیب دیدگان در مدارس و دانشگاه ها داده شود.

در این دیدار رییس سازمان جوانان هلال احمر کشور نیز ضمن قدردانی از حمایت استاندار اردبیل از جمعیت هلال احمر استان گفت: بیش از ۵۰ هزار نفر عضو جمعیت هلال احمر استان اردبیل هستند و ایجاد خانه های هلال در روستاها به میزان این اعضا افزوده می شود و آموزش ها به سمت مردمی سوق داده می شود.

همتی با بیان اینکه ۳۸ هزار خانه هلال در کشور ایجاد می شود افزود: روستاهایی که دارای دهیاری و امکانات دولتی هستند باید در جهت ارایه آموزش لازم آمادگی راه اندازی خانه هلال را داشته باشند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر با توجه به رسالت بین المللی که دارد داوطلبان و اعضای آن بطور عمده مردم و جوانان هستند و این اعضا در جاده ها با کمترین اعتبار و امکانات به کار امداد رسانی مشغول هستند.

در این دیدار رامین معبودی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز گزارشی از عملکرد این جمعیت ارایه داد.