به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان گیلان؛ سیاوش غلامی مدیرعامل این جمعیت از آمادگی ۴۴ پایگاه و پست امداد و نجات و شعبه هلال احمر در پی بارش‌های اخیر باران در این استان خبر داد.

سیاوش غلامی افزود: پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان گیلان با یک فروند بالگرد و با گروه پرواز در حالت آماده باش قرار دارد و آماده پرواز برای پوشش امدادی در سطح استان و ارائه خدمت به مردم در صورت بروز حادثه است.

وی ضمن اشاره به آمادگی لجستیک جمعیت هلال احمر استان گیلان در صورت بارش احتمالی برف و باران در برخی از شهرستان‌های این استان گفت: جمعیت هلال احمر با ۸۰ دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس کمک دار، ست نجات، خودروهای کمک دار و خودروهای پشتیبانی آماده خدمت به مردم است.

مدیرعامل هلال احمر گیلان با اشاره به حضور کارکنان، امدادگران، نجاتگران این جمعیت در سطح پایگاه‌ها و آمادگی کامل آن‌ها، افزود: حدود ۱۸۰ نفر از امدادگران و نجاتگران در سطح استان به صورت شبانه روز در شعب و پایگاه‌ها مستقر و آماده ارائه خدمت در سطح جاده‌ها و محورهای کوهستانی هستند. سایر نیروهای داوطلب در خانه‌های هلال و کارکنان نیز در حالت آماده باش قرار دارند و در صورت نیاز با آمادگی کامل به کمک سایر نیروها خواهند رفت.

غلامی ضمن اشاره به پاسخگویی شبانه روزی ندای امداد گفت: تلفن ۱۱۲ (ندای امداد) بصورت شبانه روز، آماده دریافت گزارشات حوادث احتمالی از سوی مردم است.