به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد حسین زادگان افزود: با توجه به نگاه حمایتی و توسعه ای دولت تدبیر و امید در بخش های مختلف از جمله رونق گردشگری و اشتغال شاهد اجرای ۱۸ پروژه گردشگری نظیر ساخت هتل،‌ هتل آپارتمان، مجتمع های تفریحی و گردشگری توسط بخش خصوصی در این شهرستان هستیم.

وی گفت: از این تعداد ۶ پروژه با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت ،چهار پروژه بین ۴۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت و هشت پروژه نیز بین پنج تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دردست ساخت است.

حسین زادگان تصریح کرد: با بهره برداری از این ۱۸ پروژه گردشگری پیش‌بینی می‌شود برای ۲ هزار و ۸۹۹ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شود.

او با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مجتمع گردشگری "دشت‌نور" گفت: این مجتمع یکی ازبزرگترین طرح های گردشگری این شهرستان است که در زمینی به مساحت ۴۰ هکتاری با اعتبار بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال احداث است.

استاندار مازندران ادامه داد: این مجتمع دارای سه هتل آپارتمان هفت طبقه‌ای با زیربنای ۲ هزار متر مربع ، هتل بیمارستان با ۱۹۴ ویلا از یک تا سه طبقه، تالار رستوران با زیربنای یک هزار و ۷۰۰ متر مربع و مجتمع تجاری به مساحت ۲۴ هزار متر مربع ، زمین مینی‌گلف، دریاچه مصنوعی چهارهکتاری، مجموعه بازی وسرگرمی، مجموعه اسب سواری با ظرفیت یکهزار و ۳۰۰ تخت در کنار جنگل نور در حال احداث است.

حسین زادگان همچنین به مجموعه تفریحی و گردشگری درجه یک "بهدشت" چمستان اشاره کرد و اظهار داشت: این مجموعه در زمین به مساحت ۴۰۰ هکتار و با اعتبار سه‌هزار و ۴۸۰ میلیارد تومانی و در مجموع با زیربنای بیش از یک‌میلیون متر مربع دارای مرکز خرید، هتل، مجموعه ویلاها ، پارک آبی، مجموعه اسب سواری و ورزش های آبی پنج درصد پشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: با بهره برداری از ۱۸ پروژه در دست ساخت در شهرستان نور ظرفیت تخت با افزایش ۱۶۶ درصدی از سه هزار تخت به حدود پنج هزار تخت افزایش می یابد.