به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی؛ دکتر مجید رضا لطیفی در جمع خبرنگاران بیان کرد: جمعیت هلال‌احمر در راستای مواد دو و سه قانون اساسنامه خود یعنی تسکین آلام‌بشری و حمایت از سلامت و زندگی انسان‌ها در این عرصه حضور پیدا کرده و خدمات درمانی و توانبخشی ارائه می‌ دهد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در شش ماهه نخست سال جاری بیان کرد: طی این مدت ۶۲۸ بیمار از بخش های گفتار درمانی، فیزیوتراپی، ارتوپدی فنی و کاردرمانی بهره مند شده اند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در این مدت ۳۳۵ نفر از خدمات فیزیوتراپی استفاده کرده اند، گفت: مرکز فیزیوتراپی جمعیت هلال‌احمر طرف قرارداد تمامی بیمه‌ها می باشد.

وی با اشاره به اینکه عمده خدمات در بخش فیزیوتراپی انجام شده است اظهار کرد: در این بخش از تجهیزات مدرن و بعضاََ منحصر به فرد از جمله دستگاه شاک ویوتراپی، تخت کشش، CPM، لیزر پرتوان، دستگاه های الکتروتراپی دو کاناله و چند کاناله و دستگاه اولتراسوند برخوردار می باشیم.

دکتر لطیفی از ارائه خدمات ارتوپدی فنی به ۶۷ بیمار خبر داد و گفت: واحد ارتوپدی فنی مرکز به تجهیزات ساخت پروتز (اندام های مصنوعی)، انواع اسپیلنت و بریس های اندام های فوقانی، تحتانی، ستون فقرات و کفش طبی مجهز است.

وی با بیان اینکه ۱۱۱ مراجعه کننده هم در بخش کاردرمانی خدمات گرفته اند، گفت: بخش کار درمانی هلال احمر با  تجهیز امکانات اولیه کاردرمانی در سال 1389 کار خود را در دو بخش مجزای کار درمانی جسمی و ذهنی آغاز کرد.

دکتر لطیفی با بیان اینکه ۱۱۵ بیمار هم در شش ماهه نخست سال جاری از خدمات گفتار درمانی هلال احمر بهره مند شدند، افزود: جمعیت هلال احمر در خدمت به نیازمندان و کاهش آلام بشری از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.