به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در زمستان سال ٩٩، استان مرکزی با نرخ بیکاری ٦/٨ درصد نخستین استان برتر کشور به لحاظ  کاهش نرخ بیکاری بود.

وی تاکید کرد: استان‌های مرکزی با ٦/٨ درصد و آذربایجان شرقی، تهران و خراسان رضوی با ٧ درصد به ترتیب چهار استان برتر دارای کمترین نرخ بیکاری در سطح کشور هستند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه نرخ بیکاری متوسط کشور در این مدت ٩/٧ درصد بوده است گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی نیز در این بازه زمانی به ٣٥/٦ درصد رسیده است.

آقازاده اظهار داشت: استان مرکزی با دارا بودن حدود ٣ هزار واحد تولیدی، وجود امکانات ، ظرفیتها و شرایط منحصر به فرد سرمایه گذاری ، شتاب رشد سرمایه گذاری صنعتی در سال جهش تولید و انسجام بین مسئولان استان در راستای رسیدگی به مشکلات صنایع و فعالان اقتصادی و برگزاری منظم نشست های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ، کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و ستاد اقتصاد مقاومتی از دلایل تثبیت اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید و در نتیجه کاهش نرخ بیکاری این استان در زمستان سال ۹۹ بود.

وی با اشاره به نام گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان "تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها"  نیز بیان داشت: منشور تحقق شعار سال در استان مرکزی در حال تدوین است و پشتیبانی و مانع زدایی از تولید، اولویت مدیریت استان است.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و در این استان حدود سه هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک مستقر است.