جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت با اشاره به تمهیدات سازمان آتش نشانی تهران برای چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال و به خصوص شب چهارشنبه سوری نزدیک می‌شویم این سازمان برای حفظ آرامش و امنیت در شهر تهران تمهیداتی اندیشیده است.

وی با بیان اینکه جشن چهارشنبه سوری، در چند سال اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده است، افزود: متاسفانه با ورود وسایلی مانند انواع ترقه ها،نارنجک های دست ساز و مواد متحرقه که هیچ جایگاهی در اصالت این جشن ندارند، حال و هوای جشن و شادی آخر سال تغییر پیدا کرده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران بیان کرد: در شب های منتهی به سه شنبه آخر سال شاهد مصدومیت ها و حتی تلفات جانی هستیم.

ملکی گفت: از همه هموطنان عزیز تقاضا داریم با توجه به شیوع گسترده کرونا ویروس و برای جلوگیری از انتقال شدیدتر این بیماری مردم از تجمعات و دورهمی ها خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان آتش نشانی مانند ساله های گذشته تمهیداتی برای چهارشنبه سوری در نظر گرفته است، تصریح کرد: در این شب 3هزار و 500 آتش نشان عملیاتی در حال خدمات رسانی به مردم خواهند بود که نیمی از این نفرات پرسنل شیفت همان روز هستند و نیمی دیگر هم به خدمت فراخوانده می شوند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران ادامه داد: در واقع 2 سوم کل پرسنل عملیاتی سازمان آتش نشانی شهر تهران فرداشب آماده باش کامل خواهند بود و در هزار نقطه این نیروها مستقر می شوند. این هزار نقطه با توجه به ۱۳۳ ایستگاهی است که همیشه در حال خدمت رسانی به مردم هستند و مابقی این تعدادها استقرهای جدید است که در میادین، معابر، چهارراه ها، اماکن شلوغ و پر تردد، محدوده بازار و مکان های پر تردد که پیش بینی می شود ترافیک بیشتری در این شب ها داشته باشند.

ملکی اضافه کرد: همچنین در بوستان ها، پارک ها و مکان های این چنینی نیروهای آتش نشانی مستقر خواهند شد و با استفاده از خودروهای سنگین و سبک، خودروهای عملیاتی و حتی گروه‌های پیاده در مکان‌هایی که دسترسی خودرویی سخت است با دستگاه های خاموش کننده مستقر می شوند.

استفاده از ظرفیت خودروهای عملیاتی

وی ادامه داد: از ظرفیت خودروهای عملیاتی شهرداری تهران مانند تانکرهای آب و حتی خودروهای واترجت استفاده خواهد شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران تاکید کرد: این استقرارها از ساعت ۱۵ عصر سه شنبه آخر سال و در شب چهارشنبه سوری آغاز و تا زمانی که آرامش در شهر حاکم شود، ادامه خواهد داشت.

ملکی گفت: از مردم تقاضا داریم که امسال هم رعایت کنند و از دورهمی و برپایی جشن خودداری کنند. همچنین از مردم تقاضا داریم در صورت بروز حادثه خونسردی خود را حفظ کنند و سعی کنند که از محل حادثه فاصله بگیرند و سریعتا حادثه را به سامانه 125 سازمان آتش نشانی و اکیپ های مستقر اطلاع رسانی کنند.

خبرنگار: مینا افسریان