به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کردستان؛ پیام جلالی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان با ذکر این خبر گفت: این تیم متشکل از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر بوده و با هدف غربالگری مسافران نوروزی که قصد سفر به کشور را دارند در مرز باشماق مستقر شده اند.

وی اضافه کرد: با توجه به دستور العمل کشوری کنترل و غربال گری افراد از نظر ابتلا به بیماری کرونا در مبادی ورودی و خروجی کشور در ۱۶ استان کشور به جمعیت هلال احمر واگذار شده است.

جلالی خاطر نشان کرد: در این راستا مسوولیت مرز رسمی مریوان به جمعیت هلال احمر کردستان داده شده و تیمی متشکل از امدادگران و نجاتگران با تجربه و توانمند استان برای خدمت رسانی به هموطنان عزیز در این مرز مستقر شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان ادامه داد: علی رغم اینکه مرز رسمی باشماق بر اساس مصوبه ی استانداری کردستان طی دو هفته ی گذشته بسته بوده است، جمعیت هلال احمر بر اساس وظیفه ی سازمانی خود تیم های امدادی و غربال گری خود را در این مرز مستقر نموده است. پیام جلالی تاکید کرد: تیم های امدادی جمعیت هلال احمر بصورت ۲۴ ساعته برای انجام این امر خطیر از روز ۲۸ اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروزی در مرز باشماق مریوان مستقر هستند.