به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری پلیس، در این اطلاعیه می خوانید؛قیام حضرت اباعبدالله الحسین "علیه السلام" و حماسه عظیم کربلای حسینی حرکتی در راستای احیای دین و اقامه حق است که در پرتو ایثار و شهادت مولای آزادگان جهان و یاران باوفایش، فرهنگ اصیل و انسان ساز یعنی فرهنگ عاشورا رقم خورد، که بر دو پایه امر به معروف و نهی از منکر استوار است.

واقعه عاشورا یک حادثه اعتقادی و دین پایه است که باید از آن درس زندگی، عزت و آزادگی، ظلم ستیزی، شجاعت و وفاداری، صبر و استقامت، ایثار و شهادت آموخت و سیره و روش و منش عاشورائیان و شهدای کربلا را به عنوان نقشه راه و خط مشی راهبردی زندگی عزتمندانه به بشریت معرفی کرد. چرا که امام حسین "علیه السلام" و یارانش مورد احترام پیروان همه ادیان و مذاهب اند. سپهبد شهید "حاج قاسم سلیمانی" نمونه ای از پیروان واقعی اباعبدالله الحسین "علیه السلام" بود که در راه هدف و اقتدای به سرور آزادگان عالم فرمود: "ما ملت امام حسینیم، ما را از مرگ با عزت هراسی نیست."

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با یاد و نام شهدا و امام عظیم الشان "رضوان الله تعالی علیه" در راستای منویات رهبر معظم انقلاب "مدظله العالی" با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ضمن گرامی داشت حماسه عظیم و با شکوه و الهی عاشورا، با کمال افتخار در راستای حفظ تامین نظم و امنیت و خدمتگزاری در صحنه حاضر بوده و از مشارکت و همراهی هیئت مذهبی و آحاد مردم عزادار استقبال می نماید.

بدیهی است دست اندرکاران برگزار کننده با برنامه ریزی دقیق و اجرای صحیح دستورالعمل های بهداشتی، مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان را به نحو احسن مدیریت خواهند کرد به گونه ای که مانع هرگونه سوء استفاده دشمنان و افراد معاند گردد.

در شرایط موجود نیروی انتظامی در راستای برگزاری مراسم اقامه عزای حسینی"علیه السلام" ضمن عرض تسلیت ایام حزن و اندوه اهل البیت (علیهم السلام) با همدلی و همراهی عزاداران محترم و گرانقدر، اعلام می دارد:

- نیروی انتظامی که خود را سرباز مکتب حیات بخش حضرت امام حسین "علیه السلام" می داند با عشق و انگیزه الهی تلاش خواهد کرد، برنامه های تدارک دیده شده توسط مساجد، هیئت های مذهبی ان شا ء الله در فضای امن و آرام برگزار شود.

- برابر سنوات گذشته تمهیدات لازم برای تامین امنیت این مراسم در جای جای کشور فراهم شده است و پوشش انتظامی، نظم بخشی، اجرای طرح های ترافیکی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به جد در دستور کار قرار دارد.

- مسئولیت نظم بخشی داخل مراسم به عهده "همیاران محرم پلیس" است که اعضای آن داوطلبانه، مردمی و آموزش دیده می باشند.

- حفظ امنیت عمومی، جلوگیری از هرگونه بی نظمی، سد معبر های اطراف مراسم، مقابله با هرگونه ناامنی و اقدام مخل امنیت از مهم ترین وظایفی است که فرماندهی انتظامی استان ها، شهرستان ها و واحدهای پلیس با همکاری سایر دستگاه ها مسئولیت تحقق آن را بر عهده دارند.

- پلیس فتا با نظارت بر فضای مجازی، نسبت به برهم زنندگان آرامش عمومی در شبکه های اجتماعی که با انتشار اخبار کذب و گمراه کننده باعث نگرانی در جامعه می شوند، با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

- مرکز فوریت های 110 پلیس در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت رسانی به مردم خواهد بود.

انتظار داریم عموم مردم عزیز در تعظیم شعائر و عزاداری ها شئون اسلامی را در کنار عمل به توصیه های بهداشتی دقیقا رعایت کرده و برای تحقق آن، تامین کنندگان امنیت خود را یاری نمایند.

پیشاپیش از همه همکاران‌مان در سطح کشور، از مرز تا مرکز، به ویژه مرزبانان غیور و همیشه بیدار ، عزیزان‌مان در کلانتری ها، پاسگاه ها، واحدهای انتظامی ، پلیس راهور و .... تشکر کرده ان شاءالله دعای خیر هموطنان عزیز محب اهل بیت "علیهم السلام" مشمول حال آن ها گردد. والسلام