نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه اعلام هرچه سریع‌تر افزایش تعرفه‌ها سبب شفافیت‌ در دریافتی‌ها شده و سبب می شود حاشیه‌ها از بین رود، گفت: ابلاغ  و اجرای دیرهنگام تعرفه‌های پزشکی جدیدباعث دوگانگی در دریافتی‌ها خواهد شد.

 محمد حسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، در ارتباط با موضوع تعرفه‌های پزشکان، اظهارداشت: موضوع افزایش تعرفه‌ها به صورت عرفی بوده که هر سال بر اساس افزایش تورم اجرا شده است، البته این مسئله طی دو سال گذشته با تأخیر و با گذشت مدت زمانی از آغاز سال جدید انجام شده است که مشکلاتی را برای جامعه پزشکی و مراکز درمانی به وجود آورد.

وی افزود: ابلاغ دیرهنگام تعرفه‌های پزشکی باعث دوگانگی در دریافتی‌ها شده و ما گلایه‌مندیم که چرا با گذشت بیش از یک ماه از آغاز سال ۹۶ هنوز این مسئله شفاف نشده است چراکه متناسب با تورم و همزمان با افزایش سایر حقوق‌ها بهتر بود این موضوع نیز محقق می‌شد.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با به موقع اعلام شدن تعرفه‌های جدید تکلیف همه ازجمله جامعه پزشکی، سازمان‌های بیمه‌گر و مراکز درمانی مشخص می‌شود، گفت: شورای عالی بیمه افزایش تعرفه‌ها را مطابق تورمی که بانک مرکزی اعلام می‌کند، مشخص می‌کند ولی هنوز این موضوع توسط شورای عالی بیمه اعلام نشده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بهتر است تا آخر اردیبهشت ماه تکلیف تعرفه‌ها مشخص شود، ادامه داد: اینکه گفته می‌شود اجرای طرح تحول سبب افزایش ورودی به مراکز درمانی شده، درست بوده ولی این مسئله را باید توجه داشت که پرداختی از جیب مردم کاهش یافته است.

نماينده مردم آستانه اشرفيه  تصریح کرد: اجرای طرح تحول برداشته شدن زیرمیزی‌ها و پرداخت‌های غیرمتعارف را به همراه داشته و فضای مؤثری را ایجاد کرد که بر کسی پوشیده نیست البته همه با هم باید کمک کنیم این طرح تداوم یابد و کاهش پرداختی از جیب مردم همچنان کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت تا امروز به خوبی پیش رفته و باید تلاش شود این روند ادامه یابد، گفت: بر اساس عرف و قانون افزایش تعرفه‌ها در هر سال بر اساس تورم نیز اجرایی شده وبنده موافقم که هرچه سریع‌تر شورای عالی بیمه این موضوع را اعلام کند.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اجرایی شدن افزایش تعرفه‌ها در سال جاری شفافیت دریافتی‌ها به همراه  خواهد  داشت و سبب می شود حاشیه‌ها از بین رود و از طرفی پزشکان و مراکز درمانی با روند بهتری کار را پیش می‌برند.

قربانی در پایان گفت: البته در کنار موضوع تعرفه‌ها دستگاه‌های نظارتی همچون معاونت درمان وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی نیز در هر شرایطی باید نظارت‌های لازم را انجام دهد تا دریافتی غیر قانونی و خارج از عرف صورت نگیرد.

كدخبرنگار410800