معاون ساماندهی امور جوانان توسعه سازمان های مردم نهاد جوان، برگزاری جشنواره اتفاق و راه اندازی خانه های جوان را به عنوان سه اتفاق مهم در حوزه جوانان معرفی کرد و گفت: در نظر داریم تا پایان امسال 31 خانه جوان راه اندازی کنیم.

به گزارش خبرگزاري سلامت  محمدرضا رستمی در نشست با نخبگان اجتماعی و منتخبین سازمان های مردم نهاد جوانان عنوان کرد: شاید یکی از دغدغه های اصلی که در سال گذشته دنبال شد موضع تشکیل و توسعه سازمان های مردم نهاد جوانان بود که این مهم همواره با مشکلاتی هم روبرو بوده است و مخالفت هایی زیادی در ابتدا با این مسئله شد اما با حمایت های وزیر ورزش و جوانان و همچنین پیگیری های صورت گرفته خوشبختانه شاهد توسعه سازمان های مردم نهاد جوانان بوده و حتی در جهت شکل گیری شبکه های اجتماعی این سازمان ها و بعد از آن ایجاد مجمع ملی جوانان اقداماتی در حال انجام است.
رستمی با بیان اینکه چند اتفاق خوب و مبارک در حوزه جوانان افتاده است افزود: اتفاق اول افزایش سازمان های مردم نهاد جوانان است که اکنون 1500 سازمان مردم نهاد جوان در کشور ایجاد شده و 200 سازمان دیگر نیز در حال دریافت مجوزند.
وی دومین اتفاق را رتبه بندی سازمان های مردم نهاد جوانان معرفی کرد و گفت: تا پایان امسال 1700 سازمان مردم نهاد جوانان خواهیم داشت که با قولی که در گذشته دادیم مطابقت دارد. این سازمان ها باید رتبه بندی و ارزیابی شوند که این امر را از طریق برگزاری جشنواره اتفاق پیش بینی کرده ایم و با برگزاری این جشنواره سمن ها رتبه بندی می شوند.
معاون ساماندهی امور جوانان سومین اتفاق مهم در حوزه جوانان را راه اندازی خانه های جوان در استان های مختلف دانست و اظهار داشت: خانه های جوان محلی برای هم اندیشی و هم افزایی جوانان است که ما تا هفته گذشته 10 خانه جوان را افتتاح کردیم و امیدواریم تا پایان دولت یازدهم بتوانیم 31 خانه جوان در سراسر کشور راه اندازی کنیم.
وی در تایید سخن وزیر ورزش و جوانان در خصوص کاهش جوان هراسی در دولت یازدهم گفت: من نیز موافقم که در دولت یازدهم جوان هراسی کاهش یافته است و تمامی مواردی که عنوان کردم شاهد این موضوع است.
رستمی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص افتتاح سامانه صدور اعتبارنامه تخصصی سازمان های مردم نهاد جوانان گفت: یکی از چالش هایی که همواره با آن مواجه بودیم دشواری در ارتباط با جوانان بود که به منظور آسان تر کردن این مهم و تسهیل فرایند دریافت مجوز سازمان های مردم نهاد جوانان سامانه ای طراحی شد که امروز افتتاح می شود همچنین 5 سامانه دیگر نیز در حوزه جوانان تا پایان امسال افتتاح خواهد شد که از جمله آن افتتاح سامانه اوقات فراغت در ماه آینده پیش بینی شده است.