به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت در فارس، دکتر بهزاد رضایی رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان از افتتاح پروژه های حوزه بهداشت و درمان در ایام الله دهه فجر با اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال خبر داد.

وی اظهار داشت: دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، در چهل و دومین بهار پیروزی انقلاب اسلامی ۵ پروژه را برای افتتاح در نظردارد که از این بین دو پروژه مربوط به جویم، دو پروژه در محمله و آشنای خنج و یک پروژه نیز در دهفیش است.

دکتر رضایی افزود: همزمان با ایام الله دهه فجر در جویم پروژه تسهیلات زایمانی با مساحتی بالغ بر ۲۵۰ مترمربع و با هزینه ۹ میلیارد ریال به همراه دو باب خانه پزشک در متراژ ۲۰۰ مترمربع و با هزینه ۷ میلیارد ریال افتتاح می شود.

وی با اشاره به دیگر پروژه قابل افتتاح در شهرستان لارستان خاطرنشان کرد: در روستای دهفیش نیز مرکز خدمات جامع سلامت روستایی دهفیش با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال و با مساحتی بالغ بر ۵۰۰ مترمربع افتتاح می شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به پروژه های شهرستان خنج تصریح کرد: یک خانه بهداشت به مساحت ۱۰۰ متر مربع و با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در محمله خنج و یک خانه پزشک با مساحت و اعتبار مشابه در آشنای خنج نیز از دیگر پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر است.

وی افزود: علاوه بر پروژه های ذکر شده، پایگاه اورژانس جاده ای چهاربرکه که مدت مدیدی است در پی ساخت و تجهیز آن بوده ایم از جمله پروژه هایی است که تکمیل شده و به اتمام رسیده و پس از اتصال به شبکه برق می توان از آن بهره برداری کرد.

دکتر رضایی گفت: علی رغم وجود شرایط بد اقتصای حاکم بر جامعه و بحران کرونا به عنوان دو عامل اصلی در کاهش جذب اعتبارات بخش عمرانی، موفق به پایان ده پروژه عمرانی و افتتاح آنها در حوزه های بهداشت و درمان شده ایم و در تلاشیم تا با ارائه خدمات متمرکز در این بخش ها نیز بتوانیم در جهت تامین سلامتی مردم گام های موثری برداریم.

کدخبرنگار41090