به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد حسین زادگان در گفتگو با خبرنگاران؛ تعداد طرح هایی را که امسال افتتاح می شود ، ۲۸ مورد اعلام کرد و افزود که با افتتاح این طرح ها در مجموع برای حدود ۶ هزار نفر شغل ایجاد می شود. وی گفت : تاکنون سه طرح بزرگ صنعتی شامل طرح توسعه فرش ساوین ، طرح تولید شیرخشک و پروتئین از آب پنیر کاله و بزرگترین واحد تولید ام دی اف کشور با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال و اشتغال حدود یک هزار نفر به بهره برداری رسیده است.

حسین زادگان افزود : ۲۳ طرح دیگر اقتصادی نیز دارای پیشرفت فیزیکی خوبی هستند که به مرور تا پایان سال جاری با حضور مسئولان ملی و استانی به بهره برداری خواهند رسید.

استاندار ادامه داد: در هفت سال اخیر حدود ۵۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه صنعتی در مازندران انجام شد. وی اظهار داشت: در این مدت یک هزار و ۴۳۱ واحد تولیدی و صنعتی در استان جواز بهره برداری گرفت و از این طریق برای ۲۸ هزار نفر ایجاد اشتغال شد.

هم اکنون ۲  هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی با اشتغال ۶۰ هزار نفری در مازندران فعال است. در واقع ۲۹ درصد از اشتغال این خطه شمال کشور نیز مربوط به بخش صنعتی است.