به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر شاپور بدیعی با بیان اینکه آمار بستری‌ها و سرپایی‌های کرونایی در ایام نوروز 1400 به نسبت روزهای پایانی سال گذشته رشد 17 تا 40 درصدی داشته است، خاطرنشان کرد: آمار سرپایی و بستری رو به افزایش بوده که نگران‌کننده است و در نیمه اول فروردین ماه امسال شاهد افزایش 35 تا 40 درصد بیماران سرپایی 17 تا 20 درصد بیماران بستری در بیمارستان‌ها بودیم.

دکتر بدیعی بیان کرد: کرونا هنوز تمام نشده و اینکه فکر کنیم با کنترل وضعیت و کاهش آمار بحران به پایان رسیده است یک باور نادرست بوده و همگان باید خود را در مسیر سلامت جامعه مسئول بدانیم و با کوچکترین غفلت موجب آسیب به خود و دیگران نشویم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بدین منظور، نشست شورای مدیران معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد جهت ارزیابی آخرین وضعیت کرونایی پس از اعلام وضعیت نارنجی در مشهد و همچنین برنامه سال 1400 این معاونت برگزار شد.

وی افزود: در این نشست بر مدیریت هرچه بهتر وضعیت کنونی در روزهای باقی مانده تا ماه مبارک رمضان تأکید شد تا شاهد فشار کاری کادر درمان در این ماه مبارک نباشیم.