به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، علی حدادیبا اشاره به طرح اخذ مالیات از خانه های خالی، گفت: متاسفانه دولتمردان به موضوع مسکن آن که باید نپرداخته اند، دولت می توانست با ساخت و ساز نقش موثری در مدیریت قیمت مسکن داشته باشد اما از آن شانه خالی کرده است.

نماینده مردم ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این رو برای مدیریت بازارمسکن، نمایندگان طرحی در نظر گرفته اند تا از خانه های خالی مالیات دریافت شود، در واقع این کار با هدف اصلاح قانون مالیات و جلوگیری از فرارهای مالیاتی است.

وی با بیان اینکه در بخش های مختلف شاهد فرار مالیاتی هستیم، تصریح کرد: با دریافت مالیات از خانه های خالی می توان در مسیر کاهش قیمت مسکن حرکت کرد، چرا که صاحبان خانه های خالی برای آنکه مالیات پرداخت نکنند به سمت عرضه و فروش مسکن می رود و با افزایش عرضه، کاهش قیمت رقم می خورد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در سراسر کشور شاهد فراوانی خانه های خالی هستیم، گفت: پیش بینی می شود با دریافت مالیات، رونق ساخت و ساز کلید می خورد و در نهایت هزینه تهیه مسکن در کشور کاهش چشمگیری پیدا می کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اظهار داشت: با اجرایی شدن دریافت مالیات از خانه های خالی، امید جوانان برای تهیه مسکن افزایش می یابد.