به گزارش گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از  شاتا، علی رسولیان با بیان این مطلب در نشست تخصصی زنان کارآفرین شهرک‌های صنعتی سراسر کشور افزود: در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز ۲۰ درصد مدیران از بانوان هستند و زنان شاغل در این سازمان توانمندی‌های بالایی دارند و باید قطعاً ارتقاء بیشتری بیابند.

وی با اشاره به رویکرد و توجه ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت به ظرفیت‌‌ها و ایجاد فضای مناسب برای فعالیت بی دغدغه بخش خصوصی به منظور تولید و تجارت در کشور، از جهت گیری‌های جدید سازمان متبوع خود در بهره گیری از مشاوره‌های بخش خصوصی و به‌خصوص بانوان کارآفرین خبر داد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: تلاش مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت، توسعه صنعتی کشور است و این توسعه با بخش خصوصی امکان ‌پذیر است. از این رو باید شرایط مناسبی را برای حضور و تصمیم گیری فعالان بخش خصوصی و زنان کارآفرین فراهم کنیم.

رسولیان با بیان این‌که در طی چهار ماه گذشته، وزارت صنعت، معدن و تجارت در همه بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های خود به تسهیل و رفع موانع تولید فعالان اقتصادی پرداخته است، ادامه داد: با پیگیری این وزارتخانه، صادرکنندگان می‌توانند کالاهای خود را صادر و در قبال آن کالا وارد کنند. اما در شرایط سختی که با حداکثر تحریم‌ها و کرونا در آن قرار داریم و اقتصاد دنیا نیز با رشد منفی مواجه شده است، دولت توانسته وضعیت اقتصادی کشور را به ثبات برساند.

به گفته وی، صنعت ما رو به رشد است و فضا برای سرمایه ‌گذاری فراهم است. امسال نیز رشد صنعت به ۶ درصد خواهد رسید. آمار فعالیت در شهرک‌های صنعتی نشان می‌دهد که تقاضا برای سرمایه گذاری ۱۱۲ درصد رشد داشته و ما در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز تلاش می‌کنیم زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم تا زنان کارآفرین در بخش سرمایه گذاری حمایت شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از توجه ویژه به شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی خبر داد و اظهار داشت: در شهرک‌های صنعتی نزدیک شهرهای بزرگ کشور فضا و مشوق‌های مناسبی را به شرکت‌های دانش بنیان که در داخلی ‌سازی اثرگذار باشند و توان داخلی کشور را بالا ببرند، اختصاص می‌دهیم. همچنین خوشه‌های صنعتی را با مشارکت بانوان کارآفرین تقویت خواهیم کرد.

رسولیان بیان کرد: در نمایشگاه‌های صنایع کوچک و متوسط کشور مشوق‌ها و تسهیلاتی را برای عرضه کالاهای تولیدی بانوان سرپرست خانوار درنظر گرفته و با همکاری بهزیستی و کمیته امداد در راستای آموزش و توانمند سازی آن‌ها اقدام خواهیم کرد. راه اندازی میز ‌خدمت با رویکرد ویژه بانوان کارآفرین در وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز پیگیری خواهد شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: با احیاء مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی و حضور فعال ۳۶ نفر خانم در بین معین‌های اقتصاد مقاومتی کشور، این واقعیت نمایان گر است که اگر دولت و حاکمیت به آن‌ها اعتماد و کمک کنند، مردم را در روستاها ماندگار خواهند کرد.

رسولیان در پایان فعالیت خودجوش معین‌های اقتصاد مقاومتی در مناطق محروم را ضامن موفقیت هدف اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پیاده سازی اقتصاد مردمی و درون زا، دستیابی به توسعه متوازن منطقه‌ای و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش مردمی و غیردولتی عنوان و از بانوان کارآفرین سراسر کشور برای پیوستن به این نهاد مردمی دعوت کرد.

در هشتمین روز دهه مبارک فجر و به مناسبت میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، نشست تخصصی زنان کارآفرین شهرک‌های صنعتی سراسر کشور با هدف شبکه سازی زنان کارآفرین و ضرورت تقویت زنجیره تأمین، ایجاد زمینه‌های هم افزایی و حمایت‌های لازم در راستای تحقق شرایط مناسب برای ایفای نقش زنان در رونق و جهش تولید، با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و دبیر کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست هیأت دولت در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست، تعدادی از زنان کارآفرین مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان‌های اردبیل، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، تهران، سیستان و بلوچستان و قزوین به بیان توانمندی‌های مجموعه تحت مدیریت و مسائل و مشکلات حوزه فعالیت خود پرداختند.

اطهره نژادی دبیر کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست هیأت دولت و پروانه رامین مشاور امور بانوان و خانواده سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در ادامه این نشست به ارائه گزارش و دیدگاه‌های خود پرداختند.

در پایان نیز از تعدادی از زنان کارآفرین نمونه مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با اهداء لوح قدردانی شد.