به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی ، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست‌ویکم آذر و روزهای آینده تشریح کرد.

وی با بیان اینکه تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و جوی آرام پیش‌بینی می‌شود، گفت: این شرایط، زمینه را برای افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش دید و کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت در طول هفته پیش‌رو به‌ویژه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه فراهم کرده است.

رفیعی با اشاره به کاهش قابل توجه کیفیت هوای شهرهای تهران، کرج، اصفهان، اراک و تبریز به‌ویژه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، پیش‌بینی کرد: باتوجه‌به هشدار آلودگی سطح زد، امروز در تهران و اراک و روز دوشنبه تهران، اراک و اصفهان و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در تهران، کرج، اراک، اصفهان، ارومیه و تبریز شاهد افزایش شاخص کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس خواهیم بود.

به‌گفته وی، در مناطق صنعتی و پرتردد نیز احتمال افزایش شاخص کیفیت هوا در حد ناسالم برای تمامی گروه‌ها به ویژه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود؛ بنابراین هم‌وطنان به خصوص سالمندان، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری، از هرگونه رفت و آمد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین درباره وضعیت جوی در ۲۴ ساعت آینده نیز اعلام کرد:‌ در ۲۴ ساعت آینده در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و روز دوشنبه علاوه‌بر این مناطق در شمال خراسان رضوی و شرق استان اردبیل باران پراکنده و در ارتفاعات برف خواهد بارید.

رفیعی با بیان اینکه از روز دوشنبه تا پایان وقت چهارشنبه نیز در مناطق شرق کشور کاهش قابل توجه دما همراه با وزش باد و احتمال ریزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، گفت: از اواخر وقت پنج‌شنبه نیز سامانه بارشی بعدی از نوار غربی وارد کشور می‌شود که در نتیجه در روزهای جمعه و اوایل هفته آینده در نیمه غربی کشور بارش‌های خوبی را به همراه خواهد داشت.

وی، آب‌های خلیج فارس را امروز و دریای عمان را روز سه‌شنبه مواج پیش‌بینی کرد و افزود: تهران نیز امروز آسمانی صاف همراه با غبار محلی خواهد داشت که در ساعات بعد از ظهر غبارآلود خواهد شد؛ همچنین حداکثر دمای تهران ۱۸ درجه بالای صفر و حداقل دما برای فردا به سه درجه بالای صفر خواهد رسید.

رفیعی، امروز سردترین مرکز استان را شهرکرد با دمای حداقل هشت درجه زیر صفر گزارش داد و گفت: پس از آن زنجان با شش درجه زیر صفر و مراکزی از جمله همدان، بجنورد، مشهد و اردبیل با پنج درجه زیر صفر به‌عنوان سردترین مراکز استان گزارش‌ شده‌اند؛ اما در مقابل گرم‌ترین مرکز استان دیروز بندرعباس با دمای حداکثر ۲۶ درجه بالای صفر گزارش شد.